تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة : (Record no. 173338)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04384namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250816140857.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 373.909531 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 373.909531 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | مــــاجستير |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.02.M.Sc.2024.مر.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،مريم خالد عبدالله المدوح |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة : |
| Remainder of title | تصور مقترح / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة مريم خالد عبدالله المدوح؛ إشراف د/ محمود حسان سعيد، أ.م.د/ نجلاء محمد حامد. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Promoting citizenship values in secondary education schools in the kingdom of saudi arabia in light of contemporary local and global changes : |
| Remainder of title | A suggested proposal / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 161 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 128-145. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | يهدف البحث الحالي إلى استكشاف واقع تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، واعتمد البحث الحالي على المنهج المختلط (الكمي والكيفي)، وتم استخدام الاستبيان والمقابلة الشخصية كأداتين للبحث الميداني، وأوضحت نتائج البحث أن هناك ضعفًا وقصورًا في تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، وارتبط هذا القصور بأهداف التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية، وبدور المعلم والإدارة المدرسية والمناهج والأنشطة الطلابية، وبناء عليه وضع البحث تصورا مقترحا لمعالجة هذا القصور |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current research aims to explore the reality of promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. The current research relied on the mixed approach (quantitative and qualitative), and the questionnaire and personal interview were used as tools for field research. The results of the research showed that there is a weakness and deficiency in promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. This deficiency was related to the objectives of secondary education in the Kingdom of Saudi Arabia, and to the role of the teacher, school administration, curricula and student activities. Accordingly, the research developed a proposed vision to address this deficiency. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الثانوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| Geographic subdivision | السعودية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | قيم المواطنة |
| -- | المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة |
| -- | التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نجلاء محمد حامد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | محمود حسان سعيد |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | نجلاء محمد حامد |
| -- | محمود حسان سعيد |
| Discussion body | طلعت عبد الحميد فايق |
| -- | أبو النور مصباح أبو النور |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم أصول التربية |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 04.08.2025 | 32319 | Cai01.23.02.M.Sc.2024.مر.ت | 01010100032319000 | 04.08.2025 | 04.08.2025 | Thesis |