Image from OpenLibrary

تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة : تصور مقترح / إعداد الباحثة مريم خالد عبدالله المدوح؛ إشراف د/ محمود حسان سعيد، أ.م.د/ نجلاء محمد حامد.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 161 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Promoting citizenship values in secondary education schools in the kingdom of saudi arabia in light of contemporary local and global changes : A suggested proposal [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 373.909531
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: يهدف البحث الحالي إلى استكشاف واقع تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، واعتمد البحث الحالي على المنهج المختلط (الكمي والكيفي)، وتم استخدام الاستبيان والمقابلة الشخصية كأداتين للبحث الميداني، وأوضحت نتائج البحث أن هناك ضعفًا وقصورًا في تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، وارتبط هذا القصور بأهداف التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية، وبدور المعلم والإدارة المدرسية والمناهج والأنشطة الطلابية، وبناء عليه وضع البحث تصورا مقترحا لمعالجة هذا القصورSummary: The current research aims to explore the reality of promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. The current research relied on the mixed approach (quantitative and qualitative), and the questionnaire and personal interview were used as tools for field research. The results of the research showed that there is a weakness and deficiency in promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. This deficiency was related to the objectives of secondary education in the Kingdom of Saudi Arabia, and to the role of the teacher, school administration, curricula and student activities. Accordingly, the research developed a proposed vision to address this deficiency.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.M.Sc.2024.مر.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032319000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 128-145.

يهدف البحث الحالي إلى استكشاف واقع تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، واعتمد البحث الحالي على المنهج المختلط (الكمي والكيفي)، وتم استخدام الاستبيان والمقابلة الشخصية كأداتين للبحث الميداني، وأوضحت نتائج البحث أن هناك ضعفًا وقصورًا في تعزيز قيم المواطنة بمدارس التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية في ضوء المتغيرات المحلية والعالمية المعاصرة، وارتبط هذا القصور بأهداف التعليم الثانوي بالمملكة العربية السعودية، وبدور المعلم والإدارة المدرسية والمناهج والأنشطة الطلابية، وبناء عليه وضع البحث تصورا مقترحا لمعالجة هذا القصور

The current research aims to explore the reality of promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. The current research relied on the mixed approach (quantitative and qualitative), and the questionnaire and personal interview were used as tools for field research. The results of the research showed that there is a weakness and deficiency in promoting the values of citizenship in secondary schools in the Kingdom of Saudi Arabia in light of contemporary local and global variables. This deficiency was related to the objectives of secondary education in the Kingdom of Saudi Arabia, and to the role of the teacher, school administration, curricula and student activities. Accordingly, the research developed a proposed vision to address this deficiency.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library