تطوير الأداء المهنى لمعلمي المواد الفلسفية في ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 : (Record no. 173356)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 04737namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250817110649.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 100 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 100 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،أحمد زكى على منصور |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | تطوير الأداء المهنى لمعلمي المواد الفلسفية في ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 : |
| Remainder of title | رؤية مستقبلية / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد أحمد زكى على منصور؛ إشــــــــــراف أ.د / أسامة محمود فراج، د/ عبد التواب سيد عيسى. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Developing the professionl performance for teachers of philosophical subjects basad on the strategic vision of egypt 2030 : |
| Remainder of title | Future vision / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 173+26 صفحة : |
| Other physical details | ملاحق ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 154-173. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هـدف الـبحـث الحالى إلى تعرف الإطار المفاهيمى للأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ومن هنا نتعرف على الخبرات العربية والأجنبية فى تطوير الأداء المهنى للمعلم وأوجه الاستفاده منها لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية، وقام الباحث باعداد استبانة وتطبيقها على (190) معلما من معلمى المواد الفلسفية لتشخيص واقع الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الاستراتيجية لمصر 2030 وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج أهمها: أهمية التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، الإستفادة من التجارب العربية والعالمية فى تطوير الأداء المهنى للمعلمين، ضعف برامج التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، تنمية مهارات الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية وبالتالى تطوير أداءه المهنى ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The aim of the current research is to identify the conceptual framework for the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategic vision of Egypt 2030, and from here we learn about the Arab and foreign experiences in developing the professional performance of the teacher and how to benefit from them to develop the professional performance of philosophical subjects’ teachers. The researcher prepared a questionnaire and applied it to (190 ) teachers of philosophical subjects’ teachers to diagnose the reality of the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the Egypt’s strategic vision 2030, and then introduces a future vision for the development of professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategy of Egypt 2030. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | الفلسفة |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | طرق تدريس |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الأداء المهنى |
| -- | التطوير |
| -- | رؤية مصر للتنمية المستدامة2030 |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أسامة محمود فراج |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عبد التواب سيد عيسى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | أسامة محمود فراج |
| -- | عبد التواب سيد عيسى |
| Discussion body | سالم حسن على هيكل |
| -- | رحاب أحمد إبراهيم |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التعليم العالى والتعليم المستمر |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 05.08.2025 | 32323 | Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت | 01010100032323000 | 05.08.2025 | 05.08.2025 | Thesis |