تطوير الأداء المهنى لمعلمي المواد الفلسفية في ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 : (Record no. 173356)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04737namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250817110649.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 100
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 100
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أحمد زكى على منصور
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطوير الأداء المهنى لمعلمي المواد الفلسفية في ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 :
Remainder of title رؤية مستقبلية /
Statement of responsibility, etc. إعداد أحمد زكى على منصور؛ إشــــــــــراف أ.د / أسامة محمود فراج، د/ عبد التواب سيد عيسى.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing the professionl performance for teachers of philosophical subjects basad on the strategic vision of egypt 2030 :
Remainder of title Future vision /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 173+26 صفحة :
Other physical details ملاحق ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 154-173.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هـدف الـبحـث الحالى إلى تعرف الإطار المفاهيمى للأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ومن هنا نتعرف على الخبرات العربية والأجنبية فى تطوير الأداء المهنى للمعلم وأوجه الاستفاده منها لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية، وقام الباحث باعداد استبانة وتطبيقها على (190) معلما من معلمى المواد الفلسفية لتشخيص واقع الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الاستراتيجية لمصر 2030 وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج أهمها: أهمية التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، الإستفادة من التجارب العربية والعالمية فى تطوير الأداء المهنى للمعلمين، ضعف برامج التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، تنمية مهارات الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية وبالتالى تطوير أداءه المهنى ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The aim of the current research is to identify the conceptual framework for the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategic vision of Egypt 2030, and from here we learn about the Arab and foreign experiences in developing the professional performance of the teacher and how to benefit from them to develop the professional performance of philosophical subjects’ teachers. The researcher prepared a questionnaire and applied it to (190 ) teachers of philosophical subjects’ teachers to diagnose the reality of the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the Egypt’s strategic vision 2030, and then introduces a future vision for the development of professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategy of Egypt 2030.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element الفلسفة
Source of heading or term qrmak
General subdivision طرق تدريس
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الأداء المهنى
-- التطوير
-- رؤية مصر للتنمية المستدامة2030
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسامة محمود فراج
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عبد التواب سيد عيسى
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body أسامة محمود فراج
-- عبد التواب سيد عيسى
Discussion body سالم حسن على هيكل
-- رحاب أحمد إبراهيم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التعليم العالى والتعليم المستمر
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 05.08.2025 32323 Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت 01010100032323000 05.08.2025 05.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library