Image from OpenLibrary

تطوير الأداء المهنى لمعلمي المواد الفلسفية في ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030 : رؤية مستقبلية / إعداد أحمد زكى على منصور؛ إشــــــــــراف أ.د / أسامة محمود فراج، د/ عبد التواب سيد عيسى.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 173+26 صفحة : ملاحق ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Developing the professionl performance for teachers of philosophical subjects basad on the strategic vision of egypt 2030 : Future vision [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 100
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هـدف الـبحـث الحالى إلى تعرف الإطار المفاهيمى للأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ومن هنا نتعرف على الخبرات العربية والأجنبية فى تطوير الأداء المهنى للمعلم وأوجه الاستفاده منها لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية، وقام الباحث باعداد استبانة وتطبيقها على (190) معلما من معلمى المواد الفلسفية لتشخيص واقع الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الاستراتيجية لمصر 2030 وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج أهمها: أهمية التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، الإستفادة من التجارب العربية والعالمية فى تطوير الأداء المهنى للمعلمين، ضعف برامج التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، تنمية مهارات الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية وبالتالى تطوير أداءه المهنى ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030Summary: The aim of the current research is to identify the conceptual framework for the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategic vision of Egypt 2030, and from here we learn about the Arab and foreign experiences in developing the professional performance of the teacher and how to benefit from them to develop the professional performance of philosophical subjects’ teachers. The researcher prepared a questionnaire and applied it to (190 ) teachers of philosophical subjects’ teachers to diagnose the reality of the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the Egypt’s strategic vision 2030, and then introduces a future vision for the development of professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategy of Egypt 2030.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.08.Ph.D.2024.أح.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032323000

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 154-173.

هـدف الـبحـث الحالى إلى تعرف الإطار المفاهيمى للأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ومن هنا نتعرف على الخبرات العربية والأجنبية فى تطوير الأداء المهنى للمعلم وأوجه الاستفاده منها لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية، وقام الباحث باعداد استبانة وتطبيقها على (190) معلما من معلمى المواد الفلسفية لتشخيص واقع الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030، ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الاستراتيجية لمصر 2030 وتوصل البحث إلى مجموعة من النتائج أهمها: أهمية التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، الإستفادة من التجارب العربية والعالمية فى تطوير الأداء المهنى للمعلمين، ضعف برامج التنمية المهنية لمعلمى المواد الفلسفية، تنمية مهارات الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية وبالتالى تطوير أداءه المهنى ثم تقديم رؤية مستقبلية لتطوير الأداء المهنى لمعلمى المواد الفلسفية فى ضوء الرؤية الاستراتيجية لمصر 2030

The aim of the current research is to identify the conceptual framework for the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategic vision of Egypt 2030, and from here we learn about the Arab and foreign experiences in developing the professional performance of the teacher and how to benefit from them to develop the professional performance of philosophical subjects’ teachers. The researcher prepared a questionnaire and applied it to (190 ) teachers of philosophical subjects’ teachers to diagnose the reality of the professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the Egypt’s strategic vision 2030, and then introduces a future vision for the development of professional performance of philosophical subjects’ teachers based on the strategy of Egypt 2030.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library