Functional Task Training Combined With Electrical Stimulation On Balance And Motor Abilities In Childern With Diplegia / (Record no. 173395)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04358namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250828130105.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250807s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 615.82088054
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 615.82088054
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.21.06.M.Sc.2024.Ra.F.
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Randa Adel Mousa Mostafa,
Preparation preparation.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title Functional Task Training Combined With Electrical Stimulation On Balance And Motor Abilities In Childern With Diplegia /
Statement of responsibility, etc. By Randa Adel Mousa Mostafa; Supervisors Prof. Dr. Eman Ibrahim Elhadidy, Dr. Walaa Mahfouz Ali Bahr.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title التدريب على المهام الوظيفية مع التنبيه الكهربائي على التوازن والقدرات الحركية /عند الأطفال الذين يعانون من الشلل المزدوج التشنجى
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 102 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 82-93.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Thirty children with diplegic CP aged 7 to 10 years were assigned randomly into two equal groups (control and study). For both, motor abilities were assessed by gross motor function measure (GMFM) and balance (static and dynamic) were assessed by Humac balance system before and after the intervention. The control group received functional training program focusing on balance, standing and walking exercises, while children in the study group received the same functional training program in addition to electrical stimulation using EV-906 Digital TENS/EMS neuromuscular stimulator device during exercises for 50 minutes. The treatment program for both groups was conducted for 3sessions /week for 8 successive weeks. <br/><br/>
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. اجريت الدراسة على ثلاثين طفلاً مصابًا بالشلل الدماغي المزدوج التشنجى تتراوح أعمارهم بين 7 إلى 10 سنوات تم تقسيمهم بشكل عشوائي إلى مجموعتين متساويتين( الضابطة و الدراسة) . حيث تم تقييم القدرات الحركية من خلال قياس الوظيفة الحركية الإجمالية (GMFM) و تقييم التوازن (الثابت والديناميكي) بواسطة نظام توازن الهيوماك للمجموعتين قبل وبعد الدراسة. تلقت المجموعة الضابطة برنامج تدريب وظيفي يركز على تمارين التوازن والوقوف والمشي، بينما تلقى الأطفال في مجموعة الدراسة نفس البرنامج التدريبي الوظيفي بالإضافة إلى التنبيه الكهربائي باستخدام جهاز التحفيز العصبي العضلي الرقمي EV-906 TENS/EMS اثناء اداء التمارين لمدة 50 دقيقة. تم تنفيذ البرنامج العلاجي لكلا المجموعتين لمدة 3 جلسات/أسبوع لمدة 8 أسابيع متتالية لوحظ وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين المجموعة الضابطة ومجموعة الدراسة بعد العلاج في مقياس الوظائف الحركية GMFM وكذلك مركز اختبار الضغطCOP )) واختبار تحول الوزن limits of stability test) ) لصالح مجموعة الدراسة (P <0.05).<br/><br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issued also as CD
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Physical Therapy For Pediatrics
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Balance
-- Diplegia
-- Functional electrical stimulation
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التوازن
-- الشلل الدماغي المزدوج
-- التحفيز الكهربائي الوظيفي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Eman Ibrahim Elhadidy
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Walaa Mahfouz Ali Bahr
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Eman Ibrahim Elhadidy
-- Walaa Mahfouz Ali Bahr
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Physical Therapy
Department Department of Physical Therapy For Pediatrics
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Eman El gebaly
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 07.08.2025 91592 Cai01.21.06.M.Sc.2024.Ra.F. 01010110091592000 07.08.2025 07.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library