استخدامات الطلاب المكفوفين للشبكات الاجتماعية وعلاقتها بالبعد الاجتماعي لجودة الحياة لديهم / (Record no. 173551)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05265namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250825110602.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250731s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 305.908161
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 305.908161
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree مــــاجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.05.M.Sc.2024.شي.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،شيماء عبده جمعة محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدامات الطلاب المكفوفين للشبكات الاجتماعية وعلاقتها بالبعد الاجتماعي لجودة الحياة لديهم /
Statement of responsibility, etc. دراسة مقدمة من الباحثة شيماء عبده جمعة محمد؛ هيئة الإشراف أ.د/ حسن محمد علي خليل، د/ شريف شفيق زكي حرب.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Uses of social networks by blind students and their relationship to the social dimension of their quality of life /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 149 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 132-149.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية إلى اختبار وجود علاقات بين الدوافع النفعية والطقوسية لاستخدامات الطلاب المكفوفين للشبكات الاجتماعية، واستخداماتهم لهذه الشبكات، ومؤشرات البعد الاجتماعي لجودة الحياة لديهم، وقد استخدمت الباحثة منهج المسح على عينة عمدية قوامها (90) مفردة من الطلاب المكفوفين والذين تراوحت أعمارهم ما بين (13-18) سنة، واعتمدت الدراسة على تطبيق أداتي الاستبيان والمقياس بالمقابلة لجمع البيانات، وتمت الاستعانة ببرنامج (SPSS) للمعاملات الإحصائية، ومن أهم النتائج التي توصلت إليها الدراسة:1- تحقق مؤشرات البعد الاجتماعي لجودة الحياة لدى الطلاب المكفوفين عينة الدراسة، كإشباعات متحققة من خلال استخداماتهم لهذه الشبكات، وهي (التواصل الاجتماعي- التفاعل الاجتماعي- الروابط الاجتماعية- المساندة الاجتماعية- المسؤولية الاجتماعية). 2- توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين الدوافع النفعية والطقوسية لاستخدامات الطلاب المكفوفين عينة الدراسة للشبكات الاجتماعية، واستخداماتهم لهذه الشبكات. 3- توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين استخدامات الطلاب المكفوفين عينة الدراسة للشبكات الاجتماعية ومؤشرات البعد الاجتماعي لجودة الحياة لديهم.<br/>4- توجد علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية بين الدوافع النفعية والطقوسية لاستخدامات الطلاب المكفوفين عينة الدراسة للشبكات الاجتماعية، ومؤشرات البعد الاجتماعي لجودة الحياة لديهم.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. 1. Chapter One (The Study Methodological and Theoretical Framework) It includes the introduction to the study, the pilot study, previous studies, the study problem, the importance of the study, the study objectives, the study terms, the study questions and hypotheses, the theoretical framework of the study, the methodological procedures of the study, and a description of the study tools, their construction, validity, and reliability 2. Chapter Two (Blind Students and Social Networks). 3. Chapter Three (Quality of Life and Indicators of Its Social Dimension Among Blind Students). 4. Chapter Four (Study Results Discussion and Suggestions): It discusses the results of the study, its discussion, interpretation, conclusion, and the most important results and suggestions of the study.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element المكفوفون
Source of heading or term qrmak
General subdivision الاحوال الاجتماعية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term استخدامات
-- الطلاب المكفوفين
-- الشبكات الاجتماعية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name حسن محمد علي خليل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name شريف شفيق زكي حرب
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body حسن محمد علي خليل
-- شريف شفيق زكي حرب
Discussion body محمود حسن إسماعيل
-- حنان محمد إسماعيل
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم الإعلام التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 14.08.2025 32387 Cai01.25.05.M.Sc.2024.شي.ا 01010100032387000 14.08.2025 14.08.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library