أثر التخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات في مواجهة المخاطر والأزمات / (Record no. 173891)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05668namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250915124821.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.83
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.83
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.18.06.Ph.D.2024.أم.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أمير فخري نور محمد
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر التخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات في مواجهة المخاطر والأزمات /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من الطالب أمير فخري نور محمد؛ تحت إشراف أ.د فاروق تمام علي شُعيب، د. علي جمال علي عبد البر.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of strategic marketing planning on the performance of companies in the face of risks and crises /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 121 ورقة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 117-118.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الرسالة إلى التعرف على مدى أهمية التخطيط التسويقي الإستراتيجي ومدى تأثيره على أداء الشركة في وقت الأزمات, ولتحقيق ذلك تم عمل الدراسة الميدانية على إحدى شركات الأدوية المصرية وكانت عينة مجتمع الدراسة من العاملين بالشركة وتم جمع البيانات من خلال البحث الميداني ( الإستبيان) وتم تحليل النتائج بإستخدام المنهج الوصفي التحليلي وتم التوصل إلى أنه يوجد تأثير واضح وعلاقة ذات دلالة إحصائية للتخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات وقت الأزمات وتم عرض التوصيات والدراسات المستقبلية الهامة والتي ستقوم بدورها من تحسين أداء الشركات في كل الأوقات بما في ذلك وقت الأزمات والتي كان من أهمها: عمل خطة تسويقية إستراتيجية للشركة منذ بداية عملها في السوق, مع عمل تحديثات دورية لتلك الخطة خصوصاً أثناء التنفيذ حيث أنه وقت التنفيذ تطرأ بعض التغيرات على الخطط النظرية والتي لابد أن تكون مرتبطة بالواقع العملي حتى يكون لها كامل الأثر على أداء الشركة. ومن الدراسات المستقبلية المهمة : 1. كيفية الإستفادة من الذكاء الإصطناعي في التخطيط التسويقي الإستراتيجي. 2. تحسين جودة أداء الشركات عن طريق التخطيط المُستمر. ومن هنا تبين مدى قوة تأثير التخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Brian Tracy's Law. The thesis aimed to identify the importance of strategic marketing planning and the extent of its impact on the company’s performance in times of crises. To achieve this, a field study was conducted on one of the Egyptian pharmaceutical companies. The sample of the study population was from the company’s employees. Data was collected through field research (questionnaire) and the results were analyzed. Using the descriptive analytical approach, it was concluded that there is a clear effect and a statistically significant relationship of strategic marketing planning on the performance of companies in times of crises. Important recommendations and future studies were presented, which will in turn improve the performance of companies at all times, including times of crises, the most important of which were: Creating a strategic marketing plan for the company from the beginning of its work in the market, with periodic updates to that plan, especially during implementation, as at the time of implementation some changes occur in the theoretical plans, which must be linked to practical reality in order to have a full impact on the company’s performance.<br/>Important future studies include: 1. How to benefit from artificial intelligence in strategic marketing planning. 2. Improving the quality of companies’ performance through continuous planning.<br/>Hence, it becomes clear how strong the impact of strategic marketing planning is on companies’ performance.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التسويق
Source of heading or term qrmak
General subdivision بحوث
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التسويق
Source of heading or term qrmak
General subdivision تخطيط
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التسويق
-- التخطيط التسويقي
-- الخطة التسويقية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فاروق تمام علي شُعيب
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علي جمال علي عبد البر
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body فاروق تمام علي شُعيب
-- علي جمال علي عبد البر
Discussion body السيد خاطر
-- إيمان مسلم
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للبحوث الاحصائية
Department قسم إدارة المخاطر والأزمات
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 03.09.2025 32482 Cai01.18.06.Ph.D.2024.أم.أ 01010100032482000 03.09.2025 03.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library