أثر التخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات في مواجهة المخاطر والأزمات / مقدمة من الطالب أمير فخري نور محمد؛ تحت إشراف أ.د فاروق تمام علي شُعيب، د. علي جمال علي عبد البر.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 121 ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The impact of strategic marketing planning on the performance of companies in the face of risks and crises [Added title page title]
- 658.83
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.18.06.Ph.D.2024.أم.أ (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032482000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 117-118.
هدفت الرسالة إلى التعرف على مدى أهمية التخطيط التسويقي الإستراتيجي ومدى تأثيره على أداء الشركة في وقت الأزمات, ولتحقيق ذلك تم عمل الدراسة الميدانية على إحدى شركات الأدوية المصرية وكانت عينة مجتمع الدراسة من العاملين بالشركة وتم جمع البيانات من خلال البحث الميداني ( الإستبيان) وتم تحليل النتائج بإستخدام المنهج الوصفي التحليلي وتم التوصل إلى أنه يوجد تأثير واضح وعلاقة ذات دلالة إحصائية للتخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات وقت الأزمات وتم عرض التوصيات والدراسات المستقبلية الهامة والتي ستقوم بدورها من تحسين أداء الشركات في كل الأوقات بما في ذلك وقت الأزمات والتي كان من أهمها: عمل خطة تسويقية إستراتيجية للشركة منذ بداية عملها في السوق, مع عمل تحديثات دورية لتلك الخطة خصوصاً أثناء التنفيذ حيث أنه وقت التنفيذ تطرأ بعض التغيرات على الخطط النظرية والتي لابد أن تكون مرتبطة بالواقع العملي حتى يكون لها كامل الأثر على أداء الشركة. ومن الدراسات المستقبلية المهمة : 1. كيفية الإستفادة من الذكاء الإصطناعي في التخطيط التسويقي الإستراتيجي. 2. تحسين جودة أداء الشركات عن طريق التخطيط المُستمر. ومن هنا تبين مدى قوة تأثير التخطيط التسويقي الإستراتيجي على أداء الشركات.
Brian Tracy's Law. The thesis aimed to identify the importance of strategic marketing planning and the extent of its impact on the company’s performance in times of crises. To achieve this, a field study was conducted on one of the Egyptian pharmaceutical companies. The sample of the study population was from the company’s employees. Data was collected through field research (questionnaire) and the results were analyzed. Using the descriptive analytical approach, it was concluded that there is a clear effect and a statistically significant relationship of strategic marketing planning on the performance of companies in times of crises. Important recommendations and future studies were presented, which will in turn improve the performance of companies at all times, including times of crises, the most important of which were: Creating a strategic marketing plan for the company from the beginning of its work in the market, with periodic updates to that plan, especially during implementation, as at the time of implementation some changes occur in the theoretical plans, which must be linked to practical reality in order to have a full impact on the company’s performance.
Important future studies include: 1. How to benefit from artificial intelligence in strategic marketing planning. 2. Improving the quality of companies’ performance through continuous planning.
Hence, it becomes clear how strong the impact of strategic marketing planning is on companies’ performance.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.