أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساســى / (Record no. 173939)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05624namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250914141137.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.393
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.393
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.أس.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،أسماء صالح بكرى عـواض
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساســى /
Statement of responsibility, etc. مقدمة من أسماء صالح بكرى عـواض؛ إشــــــــراف أ.د./سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، د. / أسماء توفيق مبروك.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The impact of a program based on empathy in reducing the bullying behavior among the students in the second cycle of basic education /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 212 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 114-128.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدف الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى، وبلغت عينة الدراسة (40) تلميذة في الصف الثاني من المرحلة الإعدادية، وكانت أدوات الدراسة مقياس السلوك التنمرى للأطفال والمراهقين: إعداد (مجدى محمد الدسوقى، 2016)، اختبار الذكاء المصور إعداد ( أحمد زكى صالح، 1978)، برنامج قائم على التعاطف: إعداد الباحثة (أسماء صالح بكرى عواض، 2024)، وتوصلت نتائج الدراسة إلى: أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة الضابطة والتجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس القبلى والقياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح القياس البعدى، وأنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى والقياس التتابعي لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. Objective: Identifying the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, Sample Group: The sample group consisted of 40 middle school female students in the second grade from the assigned school. (Al-Zahraa Preparatory/Secondary School for Girls) affiliated to Wadi Hof District, Maasarah Education Department, Cairo Governorate. The sample was divided into two groups: 20 for the control group and 20 for the experimental group whose ages range from 13 to 14 for identification of the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, The research tools were the Bullying Behavior Scale for Children and Adolescents: prepared by (Magdy Mohamed El-Dessouky, 2016), the Illustrated Intelligence Test prepared by (Ahmed Zaki Saleh, 1978), and a program based on empathy: prepared by the researcher (Asmaa Saleh Bakry Awaad, 2024), The study concluded that the control and experimental groups of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in the post-evaluation averages of bullying behaviorin favor of the experimental group. Further, the experimental group of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in average pre- and post-evaluation of bullying behaviorin favor of the post-measurement. In addition, the experimental group of second-cycle basic education students showed no statistically significant differences in post-evaluation averages or bullying behavior tracking.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التعليم الاساسى
Source of heading or term qrmak
General subdivision رعاية
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التعاطف
-- سلوك التنمر
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسماء توفيق مبروك
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى
-- أسماء توفيق مبروك
Discussion body فوقية أحمد السيد عبد الفتاح
-- عمرو رمضان عطايا
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوى
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 09.09.2025 32491 Cai01.23.09.Ph.D.2024.أس.أ 01010100032491000 09.09.2025 09.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library