أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساســى / (Record no. 173939)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05624namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250914141137.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.393 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.393 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.أس.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،أسماء صالح بكرى عـواض |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساســى / |
| Statement of responsibility, etc. | مقدمة من أسماء صالح بكرى عـواض؛ إشــــــــراف أ.د./سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى، د. / أسماء توفيق مبروك. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The impact of a program based on empathy in reducing the bullying behavior among the students in the second cycle of basic education / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 212 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 114-128. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدف الدراسة إلى التعرف على أثر برنامج قائم على التعاطف فى خفض حدة سلوك التنمر لدى تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى، وبلغت عينة الدراسة (40) تلميذة في الصف الثاني من المرحلة الإعدادية، وكانت أدوات الدراسة مقياس السلوك التنمرى للأطفال والمراهقين: إعداد (مجدى محمد الدسوقى، 2016)، اختبار الذكاء المصور إعداد ( أحمد زكى صالح، 1978)، برنامج قائم على التعاطف: إعداد الباحثة (أسماء صالح بكرى عواض، 2024)، وتوصلت نتائج الدراسة إلى: أنه توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة الضابطة والتجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح المجموعة التجريبية، ووجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس القبلى والقياس البعدى لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى لصالح القياس البعدى، وأنه لا توجد فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات القياس البعدى والقياس التتابعي لسلوك التنمر لدى أفراد المجموعة التجريبية من تلاميذ الحلقة الثانية من التعليم الأساسى |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | Objective: Identifying the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, Sample Group: The sample group consisted of 40 middle school female students in the second grade from the assigned school. (Al-Zahraa Preparatory/Secondary School for Girls) affiliated to Wadi Hof District, Maasarah Education Department, Cairo Governorate. The sample was divided into two groups: 20 for the control group and 20 for the experimental group whose ages range from 13 to 14 for identification of the impact of a program based on empathy in reducing the behavior of bullying students in the second cycle of basic education, The research tools were the Bullying Behavior Scale for Children and Adolescents: prepared by (Magdy Mohamed El-Dessouky, 2016), the Illustrated Intelligence Test prepared by (Ahmed Zaki Saleh, 1978), and a program based on empathy: prepared by the researcher (Asmaa Saleh Bakry Awaad, 2024), The study concluded that the control and experimental groups of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in the post-evaluation averages of bullying behaviorin favor of the experimental group. Further, the experimental group of second-cycle basic education students showed statistically significant differences in average pre- and post-evaluation of bullying behaviorin favor of the post-measurement. In addition, the experimental group of second-cycle basic education students showed no statistically significant differences in post-evaluation averages or bullying behavior tracking. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التعليم الاساسى |
| Source of heading or term | qrmak |
| General subdivision | رعاية |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | التعاطف |
| -- | سلوك التنمر |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أسماء توفيق مبروك |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | سوسن إبراهيم أبو العلا شلبى |
| -- | أسماء توفيق مبروك |
| Discussion body | فوقية أحمد السيد عبد الفتاح |
| -- | عمرو رمضان عطايا |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوى |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 09.09.2025 | 32491 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.أس.أ | 01010100032491000 | 09.09.2025 | 09.09.2025 | Thesis |