فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 173964)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 07012namaa22004211i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20250910110158.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 371.9 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 371.9 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.07.Ph.D.2024.غا.ف |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،غاده مصطفى محمد عبد الحليم |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد الباحثة غاده مصطفى محمد عبد الحليم؛ هيئة الإشراف أ.د. نادية شريف، أ.د. أحمد محمود فخري. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | Effectiveness of an e-learning environment to develop psychological empowerment in improving the learning motivation among talented with learning disabilities / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 150+56 صفحة : |
| Other physical details | ملاحق ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 131-150. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم. وقد تكونت عينة الدراسة الاستطلاعية (153) طالبة من الطالبات الموهوبات بالمرحلة الثانوية، وتكونت عينة الدراسة الأساسية من (40) طالبة من الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم بالمرحلة الثانوية. وتمثلت أدوات الدراسة في مقياس التمكين النفسي، ومقياس دافعية التعلم، وبيئة تعلم الكتروني، كما توصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة لصالح المجموعة التجريبية عند مستوى دلالة (0,01). ويوجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي للتمكين النفسي لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، لصالح القياس البعدي عند مستوى دلالة (0,01). بالإضافة إلى عدم وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتابعي للتمكين النفسي لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم. وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة لصالح المجموعة التجريبية عند مستوى دلالة (0,01). ويوجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لدافعية التعلم لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، لصالح القياس البعدي عند مستوى دلالة (0,01). بالإضافة إلى عدم وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتابعي لدافعية التعلم لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، بالإضافة لوجود علاقة موجبة بين التمكين النفسي ودافعية التعلم عند مستوى دلالة(0.01). |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aims to verify the effectiveness of an electronic learning environment for psychological empowerment development in improving the motivation for learning among gifted learning difficulties. The basic study sample consisted of 40 female students with secondary learning disabilities. The study tools consisted of a psychological empowerment scale, a learning motivation scale and an electronic learning environment, and the results of the study found statistically significant differences between the grading averages of the experimental and control groups in favour of the experimental group at an indicative level (0.01). There are statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in the tribal and postgraduate measurements of psychological empowerment of talented students with learning disabilities, in favour of dimensional measurement at an indicative level (0.01). In addition, there are no statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in the dimensional and sequential measurements of psychological empowerment of talented students with learning disabilities. Statistically significant differences exist between the grading averages of the experimental and control groups in favor of the experimental group at an indicative level (0.01). There are statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in tribal and postgraduate measurements of the learning motivation of talented students with learning disabilities, in favour of dimensional measurement at an indicative level (0.01). In addition, there are no statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in dimensional and sequential measurements of learning motivation of talented students with learning disabilities, as well as a positive correlation between psychological empowerment and learning motivation at an indicative level (0.01). |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | التربية الخاصة |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم |
| -- | بيئة تعلم الكتروني |
| -- | التمكين النفسي |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | نادية شريف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أحمد محمود فخري |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | نادية شريف |
| -- | أحمد محمود فخري |
| Discussion body | هيام صابر شاهين |
| -- | أيمن سالم عبدالله |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم التربية الخاصة |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 10.09.2025 | 32496 | Cai01.23.07.Ph.D.2024.غا.ف | 01010100032496000 | 10.09.2025 | 10.09.2025 | Thesis |