فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 173964)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 07012namaa22004211i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20250910110158.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 371.9
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 371.9
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.07.Ph.D.2024.غا.ف
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،غاده مصطفى محمد عبد الحليم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم /
Statement of responsibility, etc. إعداد الباحثة غاده مصطفى محمد عبد الحليم؛ هيئة الإشراف أ‌.د. نادية شريف، أ‌.د. أحمد محمود فخري.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Effectiveness of an e-learning environment to develop psychological empowerment in improving the learning motivation among talented with learning disabilities /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 150+56 صفحة :
Other physical details ملاحق ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 131-150.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من فعالية بيئة تعلم الكتروني لتنمية التمكين النفسي في تحسين الدافعية للتعلم لدى الموهوبين ذوي صعوبات التعلم. وقد تكونت عينة الدراسة الاستطلاعية (153) طالبة من الطالبات الموهوبات بالمرحلة الثانوية، وتكونت عينة الدراسة الأساسية من (40) طالبة من الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم بالمرحلة الثانوية. وتمثلت أدوات الدراسة في مقياس التمكين النفسي، ومقياس دافعية التعلم، وبيئة تعلم الكتروني، كما توصلت نتائج الدراسة إلى وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة لصالح المجموعة التجريبية عند مستوى دلالة (0,01). ويوجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي للتمكين النفسي لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، لصالح القياس البعدي عند مستوى دلالة (0,01). بالإضافة إلى عدم وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتابعي للتمكين النفسي لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم. وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعتين التجريبية والضابطة لصالح المجموعة التجريبية عند مستوى دلالة (0,01). ويوجد فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين القبلي والبعدي لدافعية التعلم لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، لصالح القياس البعدي عند مستوى دلالة (0,01). بالإضافة إلى عدم وجود فروق دالة إحصائيًا بين متوسطات رتب درجات المجموعة التجريبية في القياسين البعدي والتتابعي لدافعية التعلم لدى الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم، بالإضافة لوجود علاقة موجبة بين التمكين النفسي ودافعية التعلم عند مستوى دلالة(0.01).
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aims to verify the effectiveness of an electronic learning environment for psychological empowerment development in improving the motivation for learning among gifted learning difficulties. The basic study sample consisted of 40 female students with secondary learning disabilities. The study tools consisted of a psychological empowerment scale, a learning motivation scale and an electronic learning environment, and the results of the study found statistically significant differences between the grading averages of the experimental and control groups in favour of the experimental group at an indicative level (0.01). There are statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in the tribal and postgraduate measurements of psychological empowerment of talented students with learning disabilities, in favour of dimensional measurement at an indicative level (0.01). In addition, there are no statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in the dimensional and sequential measurements of psychological empowerment of talented students with learning disabilities. Statistically significant differences exist between the grading averages of the experimental and control groups in favor of the experimental group at an indicative level (0.01). There are statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in tribal and postgraduate measurements of the learning motivation of talented students with learning disabilities, in favour of dimensional measurement at an indicative level (0.01). In addition, there are no statistically significant differences between the grading averages of the experimental group in dimensional and sequential measurements of learning motivation of talented students with learning disabilities, as well as a positive correlation between psychological empowerment and learning motivation at an indicative level (0.01).
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التربية الخاصة
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الطالبات الموهوبات ذوات صعوبات التعلم
-- بيئة تعلم الكتروني
-- التمكين النفسي
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية شريف
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أحمد محمود فخري
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body نادية شريف
-- أحمد محمود فخري
Discussion body هيام صابر شاهين
-- أيمن سالم عبدالله
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم التربية الخاصة
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 10.09.2025 32496 Cai01.23.07.Ph.D.2024.غا.ف 01010100032496000 10.09.2025 10.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library