The impact of authenticity on customer engagement, customer experiences, and behavioral intention / (Record no. 174148)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06478namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251001113045.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250921s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 658.83
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 658.83
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.05.01.M.Sc.2024.Me.I
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Mennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed,
Preparation preparation.
245 14 - TITLE STATEMENT
Title The impact of authenticity on customer engagement, customer experiences, and behavioral intention /
Statement of responsibility, etc. by Mennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed ; Supervised by Prof. Abeer Mahrous, Dr. Doaa Fathy.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title العلاقة بين الأصالة وارتباط وخبرة العميل وسلوكه المستقبلي
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 159 Leaves :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 30 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 149-154.
520 #0 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The purpose of this study is to first, examine the way in which object-based and existential authenticity impacts affective, cognitive and behavioral engagement of museum visitors in the context of a heritage institution such as a museum, and second, to ultimately measure authenticity’s influence on visitors’ behavioral intention. <br/>A qualitative study was first conducted in the form of in-depth interviews with visitors to at least one heritage museum in Cairo from November 2022 to March 2023. Following this was a survey-based quantitative study. Data was collected through a survey using non-probability convenience sampling method of people who had visited the museum from September 2022 to September 2023, to a total of 213 valid questionnaires. This data was analyzed using structural equation modeling techniques using SPSS and Smart PLS v.4.<br/>The results showed that revisit and recommendation intentions are significantly derived by existential authenticity. Object-based authenticity was related to recommendation intentions but not revisit intentions. Experiences also contributed positively to revisit and recommendation intentions. Moreover, existential authenticity was positively related to experiences, both cognitive and behavioral, but object-based authenticity was only significantly related to cognitive engagement but not behavioral engagement. Finally, cognitive engagement was a significant mediator of the relationship between existential and object-based authenticity and experiences.<br/>The researcher recommends museum managers to formulate authentic, brand engagement and experience strategies, which are expected to exert a significant brand loyalty-enhancing effect. Additionally, managers are urged to simulate cognitive experiences which could play a key role in amplifying visitors recommendation and revisit intentions and to remain a relevant destination for tourists.
520 #0 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف هذه الدراسة إلى أولاً، دراسة تأثير الأصالة المستندة إلى الأشياء والأصالة الوجودية على التفاعل العاطفي والمعرفي والسلوكي لزوار المتاحف في سياق مؤسسة تراثية مثل المتحف. وثانيًا، قياس تأثير الأصالة على النوايا السلوكية للزوار.<br/>أُجريت دراسة نوعية في البداية من خلال مقابلات متعمقة مع زوار على الأقل أحد المتاحف التراثية في القاهرة خلال الفترة من نوفمبر 2022 إلى مارس 2023. وتبعتها دراسة كمية مستندة إلى استبيان. تم جمع البيانات باستخدام استبيان عبر طريقة العينة الميسرة غير الاحتمالية للأشخاص الذين زاروا المتحف من سبتمبر 2022 إلى سبتمبر 2023، بإجمالي 213 استبيانًا صالحًا. تم تحليل هذه البيانات باستخدام تقنيات نمذجة المعادلات الهيكلية باستخدام برنامج SPSS وSmart PLS v.4. <br/>أظهرت النتائج أن نوايا إعادة الزيارة والتوصية تتأثر بشكل كبير بالأصالة الوجودية. كانت الأصالة المستندة إلى الأشياء مرتبطة بنوايا التوصية ولكنها لم تكن مرتبطة بنوايا إعادة الزيارة. كما ساهمت التجارب بشكل إيجابي في نوايا إعادة الزيارة والتوصية. بالإضافة إلى ذلك، كانت الأصالة الوجودية مرتبطة إيجابيًا بالتجارب المعرفية والسلوكية، في حين أن الأصالة المستندة إلى الأشياء كانت مرتبطة بشكل كبير فقط بالتفاعل المعرفي دون التفاعل السلوكي. وأخيرًا، كان التفاعل المعرفي وسيطًا مهمًا في العلاقة بين الأصالة الوجودية والأصالة المستندة إلى الأشياء والتجارب. <br/>يوصي الباحث مديري المتاحف بوضع استراتيجيات أصيلة لتعزيز التفاعل مع العلامة التجارية وتطوير التجارب، حيث من المتوقع أن يكون لها تأثير كبير في تعزيز ولاء العلامة التجارية. بالإضافة إلى ذلك، يُحث المديرون على محاكاة التجارب المعرفية التي يمكن أن تلعب دورًا رئيسيًا في تعزيز نوايا الزوار لإعادة الزيارة والتوصية، والحفاظ على مكانة المتحف كوجهة ذات صلة للسياح.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element Marketing research
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التسويق
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Authenticity
-- Customer Engagement
-- Customer Experiences
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Abeer Mahrous
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Doaa Fathy
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Abeer Mahrous
-- Doaa Fathy
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Commerce
Department Department of Business Administration
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 21.09.2025 92015 Cai01.05.01.M.Sc.2024.Me.I 01010110092015000 21.09.2025 21.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library