The impact of authenticity on customer engagement, customer experiences, and behavioral intention / by Mennatallah Mohamed Azmy Abdelhamid Mohamed ; Supervised by Prof. Abeer Mahrous, Dr. Doaa Fathy.
Material type:
TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 159 Leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- العلاقة بين الأصالة وارتباط وخبرة العميل وسلوكه المستقبلي [Added title page title]
- 658.83
- Issues also as CD.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.05.01.M.Sc.2024.Me.I (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110092015000 |
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 149-154.
The purpose of this study is to first, examine the way in which object-based and existential authenticity impacts affective, cognitive and behavioral engagement of museum visitors in the context of a heritage institution such as a museum, and second, to ultimately measure authenticity’s influence on visitors’ behavioral intention.
A qualitative study was first conducted in the form of in-depth interviews with visitors to at least one heritage museum in Cairo from November 2022 to March 2023. Following this was a survey-based quantitative study. Data was collected through a survey using non-probability convenience sampling method of people who had visited the museum from September 2022 to September 2023, to a total of 213 valid questionnaires. This data was analyzed using structural equation modeling techniques using SPSS and Smart PLS v.4.
The results showed that revisit and recommendation intentions are significantly derived by existential authenticity. Object-based authenticity was related to recommendation intentions but not revisit intentions. Experiences also contributed positively to revisit and recommendation intentions. Moreover, existential authenticity was positively related to experiences, both cognitive and behavioral, but object-based authenticity was only significantly related to cognitive engagement but not behavioral engagement. Finally, cognitive engagement was a significant mediator of the relationship between existential and object-based authenticity and experiences.
The researcher recommends museum managers to formulate authentic, brand engagement and experience strategies, which are expected to exert a significant brand loyalty-enhancing effect. Additionally, managers are urged to simulate cognitive experiences which could play a key role in amplifying visitors recommendation and revisit intentions and to remain a relevant destination for tourists.
تهدف هذه الدراسة إلى أولاً، دراسة تأثير الأصالة المستندة إلى الأشياء والأصالة الوجودية على التفاعل العاطفي والمعرفي والسلوكي لزوار المتاحف في سياق مؤسسة تراثية مثل المتحف. وثانيًا، قياس تأثير الأصالة على النوايا السلوكية للزوار.
أُجريت دراسة نوعية في البداية من خلال مقابلات متعمقة مع زوار على الأقل أحد المتاحف التراثية في القاهرة خلال الفترة من نوفمبر 2022 إلى مارس 2023. وتبعتها دراسة كمية مستندة إلى استبيان. تم جمع البيانات باستخدام استبيان عبر طريقة العينة الميسرة غير الاحتمالية للأشخاص الذين زاروا المتحف من سبتمبر 2022 إلى سبتمبر 2023، بإجمالي 213 استبيانًا صالحًا. تم تحليل هذه البيانات باستخدام تقنيات نمذجة المعادلات الهيكلية باستخدام برنامج SPSS وSmart PLS v.4.
أظهرت النتائج أن نوايا إعادة الزيارة والتوصية تتأثر بشكل كبير بالأصالة الوجودية. كانت الأصالة المستندة إلى الأشياء مرتبطة بنوايا التوصية ولكنها لم تكن مرتبطة بنوايا إعادة الزيارة. كما ساهمت التجارب بشكل إيجابي في نوايا إعادة الزيارة والتوصية. بالإضافة إلى ذلك، كانت الأصالة الوجودية مرتبطة إيجابيًا بالتجارب المعرفية والسلوكية، في حين أن الأصالة المستندة إلى الأشياء كانت مرتبطة بشكل كبير فقط بالتفاعل المعرفي دون التفاعل السلوكي. وأخيرًا، كان التفاعل المعرفي وسيطًا مهمًا في العلاقة بين الأصالة الوجودية والأصالة المستندة إلى الأشياء والتجارب.
يوصي الباحث مديري المتاحف بوضع استراتيجيات أصيلة لتعزيز التفاعل مع العلامة التجارية وتطوير التجارب، حيث من المتوقع أن يكون لها تأثير كبير في تعزيز ولاء العلامة التجارية. بالإضافة إلى ذلك، يُحث المديرون على محاكاة التجارب المعرفية التي يمكن أن تلعب دورًا رئيسيًا في تعزيز نوايا الزوار لإعادة الزيارة والتوصية، والحفاظ على مكانة المتحف كوجهة ذات صلة للسياح.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.