التفكيـر البصري في تصميم ايقونات التطبيقات الإلكترونية وعلاقته بكفاءة القدرة المعرفية لدى طلاب التربية الفنية / (Record no. 174253)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06335namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251011135819.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 372.5
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 372.5
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.25.06.Ph.D.2024.سل.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،سلمى محمد أميـن
Preparation إعداد.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title التفكيـر البصري في تصميم ايقونات التطبيقات الإلكترونية وعلاقته بكفاءة القدرة المعرفية لدى طلاب التربية الفنية /
Statement of responsibility, etc. اعـــداد الباحثة سلمى محمد أميـن؛ إشــــراف أ.د/ أميمة مصطفى كامل، أ.د/ علي محمد المليجــي، د. سامية علي محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Visual thinking in design app icon and its relation to the efficiency of cognitive ability among students of art education /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 228 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 175-185.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. الفصل الأول: "موضوع البحث وإجراءاته" يحتوي على خلفية البحث ومشكلته وأهدافه، وأهميته، وفروضه، والمصطلحات. الفصل الثاني: "الإطار النظري" يتكون هذا الفصل من ثلاث محاور: المحور الأول (القدرات المعرفية وتصنيفها والعوامل المؤثرة في كفاءة القدرة المعرفية)، المحور الثاني (التفكير البصري من حيث الخصائص والمهارات والأهمية)، المحور الثالث (ايقونات التطبيقات الالكترونية من حيث الأهمية وانواعها والمكونات البنائية لها ومراحل تصميمها لأي تطبيق). الفصل الثالث: "الدراسات والبحوث السابقة" قسمت الباحثة ذلك الفصل الي ثلاث محاور: الأول يتناول دراسات وبحوث القدرات المعرفية، والثاني يتناول دراسات وبحوث التفكير البصري والثالث دراسات وبحوث يتناول تصميم التطبيقات الالكترونية. الفصل الرابع: "المنهج والإجراءات" يتناول هذا الفصل الإجراءات التي قامت بها الباحثة لبناء برنامج مقترح في ضوء التفكير البصري في تصميم ايقونات التطبيقات الالكترونية وعلاقته بالقدرات المعرفية، وتوضيح خطوات بناء أدوات البحث، وضبطهم والتأكد من صلاحيتهم، إضافة إلى إجراءات التطبيق العملي للتجربة الأساسية للبحث وتنفيذها، وملاحظات الباحثة على التجربة، وأساليب المعالجة الإحصائية المستخدمة. <br/>الفصل الخامس: "تحليل البيانات وتفسير النتائج" يعرض هذا الفصل النتائج التي توصلت إليها الباحثة بعد تطبيق أدوات البحث، معالجة النتائج احصائيا وتفسيرها في ضوء فروض البحث.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. It contains the research's background and its problem، objectives، importance، obligations، borders، methodology and terminology. Chapter Two: "Theoretical Framework" The research in this chapter refers to cognitive abilities and their classification (visual attention ability, visual perception ability, visual memory ability) and the factors affecting the efficiency of cognitive ability, then visual thinking in terms of (characteristics, skills, and importance). Then the researcher discusses the icons of electronic applications in terms of (importance, types, and structural components), followed by the stages of designing icons for any application. Chapter Three: "Previous Studies and Research" The researcher divided this chapter into three axes: the first deals with studies and research on cognitive abilities, the second deals with visual thinking, and the third deals with the design of electronic applications. Chapter Four: "Methodology and Procedures" This chapter deals with the procedures that the researcher took to build a proposed program in light of visual thinking in designing electronic application icons and its relationship to cognitive abilities, and clarifying the steps for building research tools, controlling them and ensuring their validity, in addition to the procedures for practical application of the basic research experiment and its implementation, the researcher's observations on the experiment, and the statistical processing methods used. Chapter Five: "Conclusions and recommendations" This chapter presents the results that the researcher reached after applying the research tools, processing the results statistically and interpreting them in light of the research hypotheses.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element التربية الفنية
Source of heading or term qrmak
General subdivision تعليم
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير البصري
-- تصميم
-- ايقونات التطبيقات الالكترونية
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name علي محمد المليجــي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أميمة مصطفى كامل
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامية علي محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body علي محمد المليجــي
-- أميمة مصطفى كامل
-- سامية علي محمد
Discussion body مختار احمد الكيـــــال
-- شعبان حسن علـــــي
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية التربية النوعية
Department قسم علوم تربوية ونفسية
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 25.09.2025 32555 Cai01.25.06.Ph.D.2024.سل.ت 01010100032555000 25.09.2025 25.09.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library