A suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students / (Record no. 174944)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 05303namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251027103609.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251018s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging eng
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title eng
Language code of summary or abstract eng
-- ara
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source Deposit
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 420
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 420
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree M.Sc
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number Rania Kamal Abdel Rahman Afify,
Preparation preparation.
245 12 - TITLE STATEMENT
Title A suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students /
Statement of responsibility, etc. by Rania Kamal Abdel Rahman Afify ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title استراتيجيـة مقترحـة قائمـة على مدخـل التعلـم المستقـل باستخـدام الجهـاز اللوحـي لتنمية مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدي طلاب المرحلة الثانوية.
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 121 pages :
Other physical details illustrations ;
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note Bibliography: pages 82-96.
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. This research aimed to evaluate the effectiveness of an Autonomous Learning (AL) strategy using tablets to enhance English reading comprehension skills among first-year secondary school students. The study included 60 students from Benha Secondary School for Girls, divided into two groups: an experimental group (30 students) and a control group (30 students). The research utilized a reading comprehension skills checklist, a pre-post reading comprehension test, and the proposed AL strategy. A quasi-experimental design was employed. The experimental group used the AL strategy with tablets, while the control group followed regular instruction without technological support. The findings showed a statistically significant improvement in the experimental group’s reading comprehension skills, particularly in inferential and critical comprehension, compared to the control group. The study concludes that integrating autonomous learning strategies with modern technology can enhance students' reading comprehension. It advocates for the broader implementation of such strategies in education to foster self-regulated learning and improve academic outcomes
520 #3 - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة إلى تقييم فعالية استراتيجية مقترحة تعتمد على مدخل التعلم المستقل باستخدام الأجهزة اللوحية في تطوير مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية. تضمنت العينة 60 طالبة من مدرسة بنها الثانوية للبنات، تم تقسيمهن إلى مجموعتين: تجريبية (30 طالبة) وضابطة (30 طالبة). اعتمدت الدراسة على قائمة مهارات الفهم القرائي، واختبار قبلي وبعدي للفهم القرائي، بالإضافة إلى استراتيجية التعلم المستقل المقترحة كأدوات رئيسية. استخدم البحث التصميم شبه التجريبي، حيث طبقت المجموعة التجريبية استراتيجية التعلم المستقل مع استخدام الأجهزة اللوحية، بينما اعتمدت المجموعة الضابطة على التعليم التقليدي بدون دعم تكنولوجي. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في أداء المجموعة التجريبية في اختبار مهارات الفهم القرائي، خاصة في المهارات الاستدلالية والنقدية، مقارنة بالمجموعة الضابطة، عند مستوى دلالة 0.01. خلصت الدراسة إلى أن دمج استراتيجيات التعلم المستقل مع التكنولوجيا الحديثة يسهم في تعزيز الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى الطلاب. واستنادًا إلى النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات لتفعيل استراتيجية التعلم المستقل عبر الجهاز اللوحي "التابلت" بشكل فعال لتحسين تعلم الطلاب لمهارات اللغة الإنجليزية.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD Issues also as CD.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language Text in English and abstract in Arabic & English.
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element English language
650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element اللغة الأنجليزية
653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term Autonomous Learning
-- Reading Comprehension;
-- Secondary Education
-- Tablet-based Learning
-- English as a Foreign Language (EFL)
-- Educational Technology
-- Egypt
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Awatef Ali Sheir
Relator term thesis advisor.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name Tharwat Mashhout Khalifa
Relator term thesis advisor.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body Awatef Ali Sheir
-- Tharwat Mashhout Khalifa
Universities Cairo University
Faculties Faculty of Graduate Studies for Education
Department Department of Education (Curriculum and EFL Instruction)
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Shimaa
Reviser Names Eman Ghareb
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 18.10.2025 92193 Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S 01010110092193000 18.10.2025 18.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library