A suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students / (Record no. 174944)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 05303namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251027103609.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 251018s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | eng |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | eng |
| Language code of summary or abstract | eng |
| -- | ara |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | Deposit |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 420 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 420 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | M.Sc |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | Rania Kamal Abdel Rahman Afify, |
| Preparation | preparation. |
| 245 12 - TITLE STATEMENT | |
| Title | A suggested strategy based on autonomous learning approach for using tablet in developing english reading comprehension skills among secondary stage students / |
| Statement of responsibility, etc. | by Rania Kamal Abdel Rahman Afify ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Tharwat Mashhout Khalifa. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | استراتيجيـة مقترحـة قائمـة على مدخـل التعلـم المستقـل باستخـدام الجهـاز اللوحـي لتنمية مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدي طلاب المرحلة الثانوية. |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 121 pages : |
| Other physical details | illustrations ; |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | Bibliography: pages 82-96. |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | This research aimed to evaluate the effectiveness of an Autonomous Learning (AL) strategy using tablets to enhance English reading comprehension skills among first-year secondary school students. The study included 60 students from Benha Secondary School for Girls, divided into two groups: an experimental group (30 students) and a control group (30 students). The research utilized a reading comprehension skills checklist, a pre-post reading comprehension test, and the proposed AL strategy. A quasi-experimental design was employed. The experimental group used the AL strategy with tablets, while the control group followed regular instruction without technological support. The findings showed a statistically significant improvement in the experimental group’s reading comprehension skills, particularly in inferential and critical comprehension, compared to the control group. The study concludes that integrating autonomous learning strategies with modern technology can enhance students' reading comprehension. It advocates for the broader implementation of such strategies in education to foster self-regulated learning and improve academic outcomes |
| 520 #3 - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت هذه الدراسة إلى تقييم فعالية استراتيجية مقترحة تعتمد على مدخل التعلم المستقل باستخدام الأجهزة اللوحية في تطوير مهارات الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى طلاب المرحلة الثانوية. تضمنت العينة 60 طالبة من مدرسة بنها الثانوية للبنات، تم تقسيمهن إلى مجموعتين: تجريبية (30 طالبة) وضابطة (30 طالبة). اعتمدت الدراسة على قائمة مهارات الفهم القرائي، واختبار قبلي وبعدي للفهم القرائي، بالإضافة إلى استراتيجية التعلم المستقل المقترحة كأدوات رئيسية. استخدم البحث التصميم شبه التجريبي، حيث طبقت المجموعة التجريبية استراتيجية التعلم المستقل مع استخدام الأجهزة اللوحية، بينما اعتمدت المجموعة الضابطة على التعليم التقليدي بدون دعم تكنولوجي. أظهرت النتائج تحسنًا ذا دلالة إحصائية في أداء المجموعة التجريبية في اختبار مهارات الفهم القرائي، خاصة في المهارات الاستدلالية والنقدية، مقارنة بالمجموعة الضابطة، عند مستوى دلالة 0.01. خلصت الدراسة إلى أن دمج استراتيجيات التعلم المستقل مع التكنولوجيا الحديثة يسهم في تعزيز الفهم القرائي باللغة الإنجليزية لدى الطلاب. واستنادًا إلى النتائج، قدمت الدراسة توصيات ومقترحات لتفعيل استراتيجية التعلم المستقل عبر الجهاز اللوحي "التابلت" بشكل فعال لتحسين تعلم الطلاب لمهارات اللغة الإنجليزية. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | Issues also as CD. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | Text in English and abstract in Arabic & English. |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | English language |
| 650 #0 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | اللغة الأنجليزية |
| 653 #1 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | Autonomous Learning |
| -- | Reading Comprehension; |
| -- | Secondary Education |
| -- | Tablet-based Learning |
| -- | English as a Foreign Language (EFL) |
| -- | Educational Technology |
| -- | Egypt |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Awatef Ali Sheir |
| Relator term | thesis advisor. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | Tharwat Mashhout Khalifa |
| Relator term | thesis advisor. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | Awatef Ali Sheir |
| -- | Tharwat Mashhout Khalifa |
| Universities | Cairo University |
| Faculties | Faculty of Graduate Studies for Education |
| Department | Department of Education (Curriculum and EFL Instruction) |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Shimaa |
| Reviser Names | Eman Ghareb |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 18.10.2025 | 92193 | Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ra.S | 01010110092193000 | 18.10.2025 | 18.10.2025 | Thesis |