برنامج إرشادي لخفض الحساسية الانفعالية وأثره في بعض المتغيرات النفسية لدي طلاب الجامعة / (Record no. 174995)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 04941namaa22004091i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251019121230.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 251019s2024 ua a|||frm||| 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 155.7
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 155.7
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.04.Ph.D.2024.من.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number منى عبد العزيز على عبد العزيز،
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج إرشادي لخفض الحساسية الانفعالية وأثره في بعض المتغيرات النفسية لدي طلاب الجامعة /
Statement of responsibility, etc. إعداد منى عبد العزيز على عبد العزيز ؛ إشراف أ.د/ منال عبد النعيم محمد.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title : A counseling program to reduce emotional sensitivity and its impact on some variables in a sample of university students
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 239 صفحة :
Other physical details ; إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note . أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 158-173.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى التعرف على فاعلية برنامج إرشادي لخفض الحساسية الانفعالية وأثره في بعض المتغيرات لدي عينه من طلاب الجامعة، تكونت عينة الدراسة من مجموعتين مجموعة ضابطة (12 طالب) ومجموعة تجريبية (12 طالب) ممن يعانون من الحساسية الانفعالية تتراوح أعمارهم بين (18: 22) عاماً، واستخدمت الدراسة مقياس الحساسية الانفعالية من إعداد الباحثة، ومقياس قوة الآنا إعداد الباحثة) ومقياس تقدير الذات (إعداد إبراهيم جبر،2020) ومقياس الكفاءة الاجتماعية(اعداد ساراسون1985 ترجمه مجدي حبيب،1990). وقد توصلت النتائج الى : انخفاضاً دالا في الحساسية الانفعالية لدي المجموعة التجريبية بعد تطبيق البرنامج وارتفاعاً في قوه الانا مما يدل على فعالية البرنامج في تعزيز قوة الآنا. وأشارت النتائج إلى ارتفاعًا في تقدير الذات لدى طلاب المجموعة التجريبية بعد تطبيق البرنامج. وأظهرت القياسات التتبعية بعد شهر ونصف من انتهاء البرنامج استمرار فعالية البرنامج في تحسين قوة الآنا وتقدير الذات، و الكفاءة الاجتماعية لدى المجموعة التجريبية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aimed to investigate the effectiveness of a counseling program designed to reduce emotional sensitivity and its impact on various variables among a sample of university students. The study sample consisted of two groups: (A) a control group (12 students) and an experimental group (12 students) who were experiencing emotional sensitivity, with ages ranging from 18 to 22 years. The study utilized an emotional sensitivity scale, an ego strength scale (both developed by the researcher), a self-esteem scale (developed by Ibrahim Jabr, 2020), as well as a social competence scale (developed by Sarason, 1985, translated by Magdy Habib, 1990).<br/>The results indicated a significant decrease in emotional sensitivity in the experimental group after the program was applied, along with an increase in ego strength, which reflects the program's effectiveness in enhancing ego strength. The results also showed an increase in self-esteem among the experimental group students after the program was applied. Follow-up measurements, taken a month and a half after the program's completion, revealed that the program's effectiveness continued in improving ego strength, self-esteem, and social competence among the experimental group. <br/>
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس الارشادي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الحساسية الانفعالية
-- ، قوة الآنا
-- الاجتماعيةـ تقدير
-- ، طلاب الجامعة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منال عبد النعيم محمد
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 4/11/2024
Supervisory body منال عبد النعيم محمد
Discussion body عصام جمعة نصار
-- ابراهيم محمد سعد
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس الارشادي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Nadia
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 19.10.2025 32503 Cai01.23.04.Ph.D.2024.من.ب 01010100032503000 19.10.2025 19.10.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library