أثر برنامج قائم علي مهارات التفكير الإيجابي في تنمية توكيد الذات والدافعية للإتقان لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 176484)
[ view plain ]
| 000 -LEADER | |
|---|---|
| fixed length control field | 06550namaa22004331i 4500 |
| 003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
| control field | OSt |
| 005 - أخر تعامل مع التسجيلة | |
| control field | 20251217115541.0 |
| 008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
| fixed length control field | 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d |
| 040 ## - CATALOGING SOURCE | |
| Original cataloguing agency | EG-GICUC |
| Language of cataloging | ara |
| Transcribing agency | EG-GICUC |
| Modifying agency | EG-GICUC |
| Description conventions | rda |
| 041 0# - LANGUAGE CODE | |
| Language code of text/sound track or separate title | ara |
| Language code of summary or abstract | ara |
| -- | eng |
| 049 ## - Acquisition Source | |
| Acquisition Source | إيداع |
| 082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER | |
| Classification number | 370.15 |
| 092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC) | |
| Classification number | 370.15 |
| Edition number | 21 |
| 097 ## - Degree | |
| Degree | دكتـــــوراه |
| 099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC) | |
| Local Call Number | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ |
| 100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Authority record control number or standard number | ،مروه عبد الحميد محمد سليم |
| Preparation | إعداد. |
| 245 10 - TITLE STATEMENT | |
| Title | أثر برنامج قائم علي مهارات التفكير الإيجابي في تنمية توكيد الذات والدافعية للإتقان لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم / |
| Statement of responsibility, etc. | إعداد مروه عبد الحميد محمد سليم؛ إشراف أ. د / مني حسن السيد بدوي، أ. د / أماني سعيدة سيد إبراهيم، ا.م. د / عمرو محمد إبراهيم يوسف. |
| 246 15 - VARYING FORM OF TITLE | |
| Title proper/short title | The effect of a program basedom positive thinking skills on development self assertiveness and mestery motivation for primary stage pupiles with learning disabilities / |
| 264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE | |
| Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice | 2024. |
| 300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION | |
| Extent | 247 صفحة : |
| Other physical details | إيضاحيات ؛ |
| Dimensions | 25 cm. + |
| Accompanying material | CD. |
| 336 ## - CONTENT TYPE | |
| Content type term | text |
| Source | rda content |
| 337 ## - MEDIA TYPE | |
| Media type term | Unmediated |
| Source | rdamedia |
| 338 ## - CARRIER TYPE | |
| Carrier type term | volume |
| Source | rdacarrier |
| 502 ## - DISSERTATION NOTE | |
| Dissertation note | أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. |
| 504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE | |
| Bibliography, etc. note | ببليوجرافيا: صفحات 165-185. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من أثر برنامج تدريبي قائم على التفكير الإيجابي وما يتضمنه من فنيات واستراتيجيات تربوية في تنمية في تنمية توكيد الذات وزيادة الدافعية للإتقان لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم ، تكونت العينة من(40) تلميذا من ذوى صعوبات التعلم ما بين (9 - 12) سنوات, واستخدمت الدراسة الادوات الاتية اختبار المسح النيورولوجي السريع (تعريب: عبدالوهاب كامل، 2007). المصفوفات المتتابعة الملونة لرافن: إعداد رافن (ترجمة وتقنين: عماد حسن، 2016) مقياس توكيد الذات (إعداد: الباحثة). مقياس الدافعية للإتقان (إعداد: الباحثة).توصلت نتائج الدراسة إلى : وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في توكيد الذات لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلي والبعدي في توكيد الذات لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في دافعية الإتقان لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلى والبعدى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , لا توجد فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطى درجات القياسين البعدى والتتبعى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية. |
| 520 ## - SUMMARY, ETC. | |
| Summary, etc. | The current study aims to verify the effectiveness of a training program based on positive thinking and the educational techniques and strategies it includes in developing self-affirmation and increasing motivation for mastery among primary school students with learning difficulties, and revealing the effect of a program based on positive thinking on developing self-affirmation and increasing motivation. Mastery among students with learning difficulties in the primary stage. The sample consisted of (20) students with learning difficulties between (9-12) years old, and the study used the following tools: the rapid neurological scanning test (Arabization: Abdel Wahab Kamel, 2007). Raven's Colored Progressive Matrices: Prepared by Raven (Translation and codification: Imad Hassan, 2016): Self-affirmation Scale (Prepared by: Researcher). Motivation for Mastery Scale (Prepared by: Researcher). The results of the study concluded: There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in self-affirmation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements in self-affirmation for the experimental group in favor of the post-measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in mastery motivation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements. In the experimental group’s mastery motivation in favor of the post-measurement, there are no statistically significant differences between the average scores of the post- and follow-up measurements in the experimental group’s mastery motivation. |
| 530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE | |
| Issues CD | صدر أيضًا كقرص مدمج. |
| 546 ## - LANGUAGE NOTE | |
| Text Language | النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية. |
| 650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
| Topical term or geographic name entry element | علم النفس التربوي |
| Source of heading or term | qrmak |
| 653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED | |
| Uncontrolled term | مهارات التفكير الإيجابي |
| -- | توكيد الذات |
| -- | الدافعية للإتقان |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | مني حسن السيد بدوي |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | أماني سعيدة سيد إبراهيم |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME | |
| Personal name | عمرو محمد إبراهيم يوسف |
| Relator term | مشرف أطروحة. |
| 900 ## - Thesis Information | |
| Grant date | 01-01-2024 |
| Supervisory body | مني حسن السيد بدوي |
| -- | أماني سعيدة سيد إبراهيم |
| -- | عمرو محمد إبراهيم يوسف |
| Discussion body | عاصم عبد المجيد كامل |
| -- | أحمد شبيب |
| Universities | جامعة القاهرة |
| Faculties | كلية الدراسات العليا للتربية |
| Department | قسم علم النفس التربوي |
| 905 ## - Cataloger and Reviser Names | |
| Cataloger Name | Sara Salah |
| Reviser Names | Afaf |
| 942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
| Source of classification or shelving scheme | Dewey Decimal Classification |
| Koha item type | Thesis |
| Edition | 21 |
| Suppress in OPAC | No |
| Source of classification or shelving scheme | Home library | Current library | Date acquired | Inventory number | Full call number | Barcode | Date last seen | Effective from | Koha item type |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dewey Decimal Classification | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | 04.12.2025 | 32630 | Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ | 01010100032630000 | 04.12.2025 | 04.12.2025 | Thesis |