أثر برنامج قائم علي مهارات التفكير الإيجابي في تنمية توكيد الذات والدافعية للإتقان لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم / (Record no. 176484)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 06550namaa22004331i 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field OSt
005 - أخر تعامل مع التسجيلة
control field 20251217115541.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 250827s2024 ua a|||frm||| 000 0 eng d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloguing agency EG-GICUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GICUC
Modifying agency EG-GICUC
Description conventions rda
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
Language code of summary or abstract ara
-- eng
049 ## - Acquisition Source
Acquisition Source إيداع
082 04 - DEWEY DECIMAL CLASSIFICATION NUMBER
Classification number 370.15
092 ## - LOCALLY ASSIGNED DEWEY CALL NUMBER (OCLC)
Classification number 370.15
Edition number 21
097 ## - Degree
Degree دكتـــــوراه‎
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Local Call Number Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Authority record control number or standard number ،مروه عبد الحميد محمد سليم
Preparation إعداد.
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم علي مهارات التفكير الإيجابي في تنمية توكيد الذات والدافعية للإتقان لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم /
Statement of responsibility, etc. إعداد مروه عبد الحميد محمد سليم؛ إشراف أ. د / مني حسن السيد بدوي، أ. د / أماني سعيدة سيد إبراهيم، ا.م. د / عمرو محمد إبراهيم يوسف.
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a program basedom positive thinking skills on development self assertiveness and mestery motivation for primary stage pupiles with learning disabilities /
264 #0 - PRODUCTION, PUBLICATION, DISTRIBUTION, MANUFACTURE, AND COPYRIGHT NOTICE
Date of production, publication, distribution, manufacture, or copyright notice 2024.
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 247 صفحة :
Other physical details إيضاحيات ؛
Dimensions 25 cm. +
Accompanying material CD.
336 ## - CONTENT TYPE
Content type term text
Source rda content
337 ## - MEDIA TYPE
Media type term Unmediated
Source rdamedia
338 ## - CARRIER TYPE
Carrier type term volume
Source rdacarrier
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
504 ## - BIBLIOGRAPHY, ETC. NOTE
Bibliography, etc. note ببليوجرافيا: صفحات 165-185.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية إلى التحقق من أثر برنامج تدريبي قائم على التفكير الإيجابي وما يتضمنه من فنيات واستراتيجيات تربوية في تنمية في تنمية توكيد الذات وزيادة الدافعية للإتقان لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية ذوي صعوبات التعلم ، تكونت العينة من(40) تلميذا من ذوى صعوبات التعلم ما بين (9 - 12) سنوات, واستخدمت الدراسة الادوات الاتية اختبار المسح النيورولوجي السريع (تعريب: عبدالوهاب كامل، 2007). المصفوفات المتتابعة الملونة لرافن: إعداد رافن (ترجمة وتقنين: عماد حسن، 2016) مقياس توكيد الذات (إعداد: الباحثة). مقياس الدافعية للإتقان (إعداد: الباحثة).توصلت نتائج الدراسة إلى : وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في توكيد الذات لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلي والبعدي في توكيد الذات لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , وجود فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطي درجات المجموعتين التجريبية والضابطة في دافعية الإتقان لصالح المجموعة التجريبية , وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطي درجات القياسين القبلى والبعدى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية لصالح القياس البعدي , لا توجد فروق ذات دلاله إحصائية بين متوسطى درجات القياسين البعدى والتتبعى في دافعية الإتقان لدى المجموعة التجريبية.
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. The current study aims to verify the effectiveness of a training program based on positive thinking and the educational techniques and strategies it includes in developing self-affirmation and increasing motivation for mastery among primary school students with learning difficulties, and revealing the effect of a program based on positive thinking on developing self-affirmation and increasing motivation. Mastery among students with learning difficulties in the primary stage. The sample consisted of (20) students with learning difficulties between (9-12) years old, and the study used the following tools: the rapid neurological scanning test (Arabization: Abdel Wahab Kamel, 2007). Raven's Colored Progressive Matrices: Prepared by Raven (Translation and codification: Imad Hassan, 2016): Self-affirmation Scale (Prepared by: Researcher). Motivation for Mastery Scale (Prepared by: Researcher). The results of the study concluded: There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in self-affirmation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements in self-affirmation for the experimental group in favor of the post-measurement. There are statistically significant differences between the average scores of the experimental and control groups in mastery motivation in favor of the experimental group. There are statistically significant differences between the average scores of the pre- and post-measurements. In the experimental group’s mastery motivation in favor of the post-measurement, there are no statistically significant differences between the average scores of the post- and follow-up measurements in the experimental group’s mastery motivation.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Issues CD صدر أيضًا كقرص مدمج.
546 ## - LANGUAGE NOTE
Text Language النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
650 #7 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM
Topical term or geographic name entry element علم النفس التربوي
Source of heading or term qrmak
653 #0 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مهارات التفكير الإيجابي
-- توكيد الذات
-- الدافعية للإتقان
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name مني حسن السيد بدوي
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أماني سعيدة سيد إبراهيم
Relator term مشرف أطروحة.
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name عمرو محمد إبراهيم يوسف
Relator term مشرف أطروحة.
900 ## - Thesis Information
Grant date 01-01-2024
Supervisory body مني حسن السيد بدوي
-- أماني سعيدة سيد إبراهيم
-- عمرو محمد إبراهيم يوسف
Discussion body عاصم عبد المجيد كامل
-- أحمد شبيب
Universities جامعة القاهرة
Faculties كلية الدراسات العليا للتربية
Department قسم علم النفس التربوي
905 ## - Cataloger and Reviser Names
Cataloger Name Sara Salah
Reviser Names Afaf
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Edition 21
Suppress in OPAC No
Holdings
Source of classification or shelving scheme Home library Current library Date acquired Inventory number Full call number Barcode Date last seen Effective from Koha item type
Dewey Decimal Classification المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 04.12.2025 32630 Cai01.23.09.Ph.D.2024.مر.أ 01010100032630000 04.12.2025 04.12.2025 Thesis
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library