header

استخدام الألعاب الابتكارية لتنمية مهارات التفكير الناقد لطفل الروضة / (Record no. 49595)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02923cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031147.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 150228s2014 ua dh f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.26.01.M.Sc.2014.نو.ا
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نوال حمدي عمر إبراهيم
245 10 - TITLE STATEMENT
Title استخدام الألعاب الابتكارية لتنمية مهارات التفكير الناقد لطفل الروضة /
Statement of responsibility, etc. نوال حمدي عمر إبراهيم ؛ اشراف سعاد السيد إبراهيم : جيهان عبد الفتاح عزام
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The use of creative games to develop critical thinking skills of kindergarten children
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. نوال حمدي عمر إبراهيم :
Date of publication, distribution, etc. 2014
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 198ص :
Other physical details رسوم بيانية : مثيليات ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - كلية رياض الأطفال - قسم العلوم الأساسية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. يهدف البحث إلى تنمية مهارات التفكير الناقد لطفل الروضة من خلال إعداد برنامج ألعاب ابتكارية: وتكونت عينة الدراسة من (60) طفل وطفلة من أطفال المستوى الثاني لرياض الأطفالوالتي تتراوح أعمارهم الزمنية من (6 ــ 7 ) سنوات وقد تقسمت على النحو التالي: تكونت المجموعة التجريبية من (30) طفل ( 13 ذكور ــ 17 إناث): وتكونت المجموعة الضابطة من (30) طفل ( 14 ذكور ــ 16 إناث): وقد تم استخدام المنهج شبه التجريبي: وتحددت أدوات الدراسة في اختبار ذكاء الأطفال المصفوفات المتتابعة الملونة "لرافن" (إعداد: إبراهيم حماد 2002): المقياس المصور لمهارات التفكير الناقد لطفل الروضة (إعداد الباحثة): برنامج الألعاب الابتكارية لتنمية مهارات التفكير الناقد لطفل الروضة (إعداد الباحثة): وقد أسفرت النتائج بأن استخدام برنامج الألعاب الابتكارية كان له تأثير إيجابي على تنمية مهارات التفكير الناقد لطفل الروضة.
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الألعاب الابتكارية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير الناقد
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term طفل الروضة
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جيهان عبد الفتاح عزام :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سعاد السيد إبراهيم :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Soheir
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.26.01.M.Sc.2014.نو.ا 01010100019968000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.26.01.M.Sc.2014.نو.ا 01020100019968000 22.09.2023 CD - Rom 19968.CD
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library