علاقة الوعى الاختبارى بالأداء الناتج من اختبار تحصيلى لاختيار من متعدد مبنى وفق نموذج راش على طلبة المرحلة الثانوية بدولة الكويت / (Record no. 51204)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02948cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031235.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 150604s2015 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.Ph.D.2015.سا.ع
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name سامى شطيط عايد العنزى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title علاقة الوعى الاختبارى بالأداء الناتج من اختبار تحصيلى لاختيار من متعدد مبنى وفق نموذج راش على طلبة المرحلة الثانوية بدولة الكويت /
Statement of responsibility, etc. سامى شطيط عايد العنزى ؛ إشراف رجاء محمود أبوعلام : أمانى سعيدة سيد إبراهيم
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The relationship between test - wiseness and performance outcomes from a multiple choice achievement test constructed according to rasch model, applied on students of secondary level in state of Kuwait
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. سامى شطيط عايد العنزى :
Date of publication, distribution, etc. 2015
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 145 ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات و البحوث التربوية - قسم علم النفس التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على علاقة الوعى الاختبارى بالأداء الناتج من اختبار تحصيلي لاختيار من متعدد مبنى وفق نموذج راش على طلبة المرحلة الثانوية بدولة الكويت: و لتحقيق ذلك تم اختيار عينة تكونت من (284) طالباً و طالبة من طلبة الصف الثانى عشر ثانوى فى دوله الكويت و تم إعداد مقياسين من قبل الباحث: تكون الأول من (59) بندا يقيس إستراتيجيات و عى اختبارى (الحكمة الاختبارية) و يتكون من ثلاثة محاور هى: إدارة الوقت: تجنب التخمين: التخمين: خصائص بناء البنود الاختيارية: بينما تكون المقياس الثانى المبنى وفق نموذج راش فى صورته النهائية (58) بنداً لقياس الأداء التحصيلى فى المستويات المعرفية الأربعة الأولى لتصنيف بلوم وهى: التذكر: الفهم و الاستيعاب: التطبيق: و التحليل
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الإختبار التحصيلى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الوعى الاختبارى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term نموذج راش
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أمانى سعيدة سيد إبراهيم :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name رجاء محمود أبوعلام :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2015.سا.ع 01010100020318000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2015.سا.ع 01020100020318000 22.09.2023 CD - Rom 20318.CD
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library