أثر برنامج قائم على نموذج أبعاد التعلم فى تنمية عادات العقل المعرفية و الوجدانية الإيجابية لدى المتفوقين و العاديين من تلاميذ الحلقة الإعدادية = (Record no. 67919)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 03406cam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223032058.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 181013s2018 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.09.Ph.D.2018.زي.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name زيزى إبراهيم أحمد مشالى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title أثر برنامج قائم على نموذج أبعاد التعلم فى تنمية عادات العقل المعرفية و الوجدانية الإيجابية لدى المتفوقين و العاديين من تلاميذ الحلقة الإعدادية =
Remainder of title The effect of a program for dimensions of learning model for developing positive cognitive and affective habits of mind for excelled and average prep stage pupils /
Statement of responsibility, etc. زيزى إبراهيم أحمد مشالى ؛ إشراف جابر عبدالحميد جابر : منى حسن بدوى : أسماء توفيق مبروك
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a program for dimensions of learning model for developing positive cognitive and affective habits of mind for excelled and average prep stage pupils
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. زيزى إبراهيم أحمد مشالى :
Date of publication, distribution, etc. 2018
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 349ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم علم النفس التربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة الحالية بحث أثر برنامج قائم على نموذج أبعاد التعلم لمارزانو فى تنمية عادات العقل المعرفية و الوجدانية الايجابية لدى التلميذات المتفوقات و العاديات بالمرحلة الاعدادية: و توصلت الدراسة إلى وجود فروق ذات دلالة إحصائية بين متوسطات درجات المجموعة التجريبية و الضابطة من العاديات: و المتفوقات فى عادات العقل المعرفية و الوجدانية (الدرجات الفرعية و الدرجة الكلية) فى التطبيق البعدى فى اتجاه المجموعة التجريبية: كما أن حجم تأثير البرنامج بالنسبة لمجموعة المتفوقات بلغ (88%) و هو حجم تأثير كبير: و بلغ (77%) بالنسبة لمجموعة العاديات: توصي الباحثة بالاستفادة من نموذج أبعاد التعلم فى العملية التعليمية و دمج تعليم عادات العقل ضمن المناهج الدراسية لما لهما من أثر كبير فى تنمية الجوانب المعرفية و الوجدانية لدى التلاميذ: بل تنمية الشخصية ككل
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عادات العقل المعرفية الايجابية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term عادات العقل الوجدانية الايجابية
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term نموذج أبعاد التعلم لمارزانو
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أسماء توفيق مبروك :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن بدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2018.زي.أ 01010100025081000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.09.Ph.D.2018.زي.أ 01020100025081000 22.09.2023 CD - Rom 25081.CD
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library