header
Image from OpenLibrary

/ فاعلية برنامج ارشادى قائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوى صعوبات التعلم) مقدمة من الباحثة آلاء أحمد كمال محمد؛ إشراف أ.د. نهى محمود الزيات، أ.د. عفاف أحمد عويس Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 133 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Effectiveness Of A Counseling Program Based On Psychodrama To Develop Problem-Solving Skills Among Kindergarten Children With Indicators Of Learning Disabilites [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.218
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدارسة الحالية إلى التأكد من فاعلية البرنامج القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدي أطفال الروضة ذوي مؤشرات صعوبات التعلم، وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبى ذو المجموعة الواحدة، أما عينة البحث فقد تكونت من (30 طفل) تتراوح أعمارهم من (5,6 – 7) سنوات ، وتمثلت أدوات البحث فى قائمة صعوبات التعلم النمائية (اعداد: عادل عبد الله محمد.2006) ،مقياس مهارة حل المشكلات الأطفال الروضة (اعداد: نهي الزيات، 2016) وبرنامج ارشادي قائم علي السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم (اعداد الباحثة)، وأثبتت نتائج البحث فاعلية برنامج الدراسة القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم. Summary: The aim of the current research is to verify the effectiveness of the program based on psychodrama to develop the problem-solving skill of kindergarten children with indicators of learning disabilites. The researcher used the one-group quasi-experimental approach. The research sample consisted of (30 children) aged from (5.6 – 7) years, and the research tools were a list of developmental learning disabilites (prepared by: Adel Abdullah Muhammad, 2006), a measure of problem-solving skill for kindergarten children (prepared by: Noha Al-Zayat, 2016), and a counseling program based on psychodrama to develop problem-solving skill among children. Kindergarteners with learning disabilites (prepared by the researcher). The results of the research proved the effectiveness of the study program based on psychodrama for developing problem-solving skills among kindergarten children with learning disabilites.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2024.آل.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031952000

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات113-124.

هدفت الدارسة الحالية إلى التأكد من فاعلية البرنامج القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدي أطفال الروضة ذوي مؤشرات صعوبات التعلم، وقد استخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبى ذو المجموعة الواحدة، أما عينة البحث فقد تكونت من (30 طفل) تتراوح أعمارهم من (5,6 – 7) سنوات ، وتمثلت أدوات البحث فى قائمة صعوبات التعلم النمائية (اعداد: عادل عبد الله محمد.2006) ،مقياس مهارة حل المشكلات الأطفال الروضة (اعداد: نهي الزيات، 2016) وبرنامج ارشادي قائم علي السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم (اعداد الباحثة)، وأثبتت نتائج البحث فاعلية برنامج الدراسة القائم على السيكودراما لتنمية مهارة حل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم.

The aim of the current research is to verify the effectiveness of the program based on psychodrama to develop the problem-solving skill of kindergarten children with indicators of learning disabilites. The researcher used the one-group quasi-experimental approach. The research sample consisted of (30 children) aged from (5.6 – 7) years, and the research tools were a list of developmental learning disabilites (prepared by: Adel Abdullah Muhammad, 2006), a measure of problem-solving skill for kindergarten children (prepared by: Noha Al-Zayat, 2016), and a counseling program based on psychodrama to develop problem-solving skill among children. Kindergarteners with learning disabilites (prepared by the researcher). The results of the research proved the effectiveness of the study program based on psychodrama for developing problem-solving skills among kindergarten children with learning disabilites.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library