Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

فاعلية برنامج معرفي سلوكي لتنمية الكفاءة الذاتيةوثرها على التوافق الدارسي والسلوك الانفعالي الإيجابي لذويصعوبات التعلم من تلاميذ الحلقة الأولى من التعليم الأساسي / [اعداد]إيمان حسن علي المعداوي ؛ اشراف سليمان الخضري الشيخ.

By: Contributor(s): Material type: TextPublication details: 2020.Content type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of a cognitive-behavioral program for developing self-efficacy and its impact on academic compatibility and positive emotional behavior for those with learning difficulties among the first stage pupils of basic education
Subject(s): DDC classification:
  • 372
Online resources: Dissertation note: أطروحة (ماجستيرا)-جامعة القاهرة، 2022. Summary: فاعلية برنامج معرفي سلوكي لتنمية الكفاءة الذاتية واثرها علي التوافق الدارسي والسلوك الانفعاليالايجابي لذوي صعوبات التعلم من تلاميذ الحلقة الاول من التعليم الاساسي نبعت مشكلة الدارسة من خلال العمل المباشرة للباحثة مع بعض التلاميذ المصابين بصعوبات التعلم بالمرحلةالابتدائية ومرت بخبرة تعليم تلاميذ مصابين بصعوبات التعليم الي جانب التلاميذ العاديين وقد وجدت ان بعض هؤلاءالتلاميذ المصابين بصعوبات التعلم لديهم كفاءة ذاتية منخفضة وكذلك التوافق الدارسي والسلوك الانفعالي والايجابي منخفض لديهم
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.34.M.Sc.2020.اي.ف. (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100029673000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجستيرا)-جامعة القاهرة، 2022.

ببليوجرافيا: ص. 109-117.

فاعلية برنامج معرفي سلوكي لتنمية الكفاءة الذاتية واثرها علي التوافق الدارسي والسلوك الانفعاليالايجابي لذوي صعوبات التعلم من تلاميذ الحلقة الاول من التعليم الاساسي نبعت مشكلة الدارسة من خلال العمل المباشرة للباحثة مع بعض التلاميذ المصابين بصعوبات التعلم بالمرحلةالابتدائية ومرت بخبرة تعليم تلاميذ مصابين بصعوبات التعليم الي جانب التلاميذ العاديين وقد وجدت ان بعض هؤلاءالتلاميذ المصابين بصعوبات التعلم لديهم كفاءة ذاتية منخفضة وكذلك التوافق الدارسي والسلوك الانفعالي والايجابي منخفض لديهم

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library