Cairo University as educational destination: The relationship between country image and foreign students’ satisfaction / by Adel Reda Zeinhum ; Supervised By Prof. Amira Fouad Mahran , Dr. Doaa Fathy .
Material type:
TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 145 Leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- : جامعة القاهرة كوجهة تعليمية /العلاقة بين صورة الدولة ومدي رضاء الطلاب الأجانب [Added title page title]
- 378.101
- Issues also as CD.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.05.01.M.Sc.2023.Ad.C (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110088945000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.
Bibliography: pages 200-250. ببليوجرافيا: صفحات 220-240.
In the higher education sector, Universities are competing to position themselves in the international students’ minds as their host educational institute of choice as well as countries are contending to promote their educational offerings to the student through nation branding. Nation branding in the higher education sector has received slight attention from scholars, especially in an Arabic-speaking country.
The research is in line with the Egyptian higher education 2030 vision and it helps in achieving one of the vision's main objectives which is enhancing the higher education competitiveness to attract more foreign students to choose Egypt as their educational destination but to achieve such a thing; there’s a need to understand and get some insight into how foreign students perceive the image of Egypt, the brand equity of its universities and most importantly their satisfaction. The study also contributes to exploring how country image affects the foreign students’ satisfaction who choose Cairo University as their educational destination through the mediating effect of university brand equity’s dimensions. And to investigate the relationship between a country's image and foreign students’ satisfaction. The study provides a blueprint to governmental universities with similar characteristics to Cairo University on how they should promote their educational services and develop an internationalization strategy to attract more foreign students relying on the projected image.
A non-probability convenience sampling was used to obtain 280 complete surveys from international students who had attended Cairo University for at least a year. Structural equation modeling with Smart PLS was used to analyze data.
The findings have shown that country image has a significant relationship with foreign students’ satisfaction through the positive perceptions they have of educational institutes’ brand image and quality of services where they study (Partial mediation effect). Additionally, brand awareness was found to have an insignificant relationship with the rest of the variables
في قطاع التعليم العالي ، تتنافس الجامعات لتضع نفسها في أذهان الطلاب الدوليين كمعهد تعليمي مضيف يختارونه ، كما تتنافس الدول على الترويج لعروضها التعليمية للطلاب من خلال العلامة التجارية الوطنية. ولقد حظيت العلامة التجارية للدولة في قطاع التعليم العالي باهتمام ضئيل من العلماء ، لا سيما في الدول العربية.
وتتماشى الدراسة مع رؤية مصر للتعليم العالي 2030 وتساعد في تحقيق أحد الأهداف الرئيسية للرؤية وهو تعزيز القدرة التنافسية للتعليم العالي لجذب المزيد من الطلاب الأجانب لاختيار مصر كوجهة تعليمية لهم ولكن لتحقيق مثل هذا الشيء ؛ هناك حاجة لفهم وإلقاء نظرة ثاقبة على كيفية إدراك الطلاب الأجانب لصورة مصر ، وحقوق ملكية العلامة التجارية لجامعاتها ، والأهم من ذلك مدى رضاءهم.
تساهم الدراسة أيضًا في استكشاف كيفية تأثير صورة الدولة على مدى رضاء الطلاب الدوليين الذين يختارون جامعة القاهرة كوجهة تعليمية لهم من خلال التأثير الوسيط لأبعاد العلامة التجارية للدولة.
ومن اجل التحقق من العلاقة بين صورة الدولة ومدى رضا ء الطلاب الدوليين، تقدم الدراسة مخططًا أوليًا للجامعات الحكومية ذات الخصائص المماثلة لجامعة القاهرة حول كيفية الترويج لخدماتها التعليمية وتطوير استراتيجية التدويل لجذب المزيد من الطلاب الأجانب الذين يعتمدون على الصورة المعروضة.
ولقد تم استخدام عينة الملائمة غير الاحتمالية للحصول على 280 دراسة استقصائية كاملة من الطلاب الاجانب الذين التحقوا بجامعة القاهرة لمدة عام على الأقل، كما تم استخدام نموذج المعادلات الهيكلية باستخدام Smart PLS لتحليل البيانات.
وبناء عليه، أظهرت النتائج أن هناك علاقة ايجابية كبيرة وهامة بين صورة الدولة ومدى رضاء الطلاب الأجانب من خلال التصورات الإيجابية التي لديهم لصورة العلامة التجارية للمؤسسات التعليمية وجودة الخدمات التي يحصلون عليها (تأثير الوساطة الجزئي)؛ وبالإضافة إلى ذلك ، وجد أن علاقة الوعي بالعلامة التجارية مع بقية المتغيرات يعتبر غير مؤثر وليس هاما.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.