Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

The impact of cosmopolitanism disposition on consumers’ willingness to pay price premium toward global vs local brands / by: Fadwa Hassan Farouk ; Supervision of Prof.Mahmoud Fouad.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 166 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • / تأثير النزعة العالمية على رغبة المستهلكين في دفع العلاوة السعرية للعلامات التجارية العالمية مقابل العلامات التجارية المحلية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 343.084
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023. Summary: Purpose – Despite the increased focus on emerging market consumers, there has been little research on the evaluation of global versus local brands by emerging market consumers. The aim of this paper is to fill a research gap by investigating the role of consumer disposition – cosmopolitanism – in attitudes and willingness to pay a price premium for global and local brands. Furthermore, the study seeks to profile and segment cosmopolitan consumers into a typology of cosmopolitan/local consumers in order to determine which appropriate strategies companies should employ. Design/methodology/approach – To gather responses from shoppers in Cairo, a mall intercept method was employed, resulting in a sample of 385 respondents that was found to be usable. The data has been analyzed through structural equation modeling (SEM). Each respondent has been asked to mark his or her response concerning two brands – one global and the other local each from one product category (home appliances) separately. Practical implications – The research indicated critical implications for marketing researchers as well as managers responsible for both global and local brands. Originality/value – The study investigated the fundamental mechanisms associated with consumer cosmopolitanism and how it influences consumers' willingness to pay a price premium for global brands compared to local brands. In addition, the researcher presented profiling and segmenting cosmopolitan consumers.Summary: الهدف - على الرغم من التركيز المتزايد على مستهلكي الأسواق الناشئة، إلا أنه لم يتم إجراء أبحاث كبيرة حول تقييم العلامات التجارية العالمية مقابل العلامات التجارية المحلية من قبل مستهلكي الأسواق الناشئة. ويهدف هذا البحث إلى سد الفجوة البحثية من خلال التحقيق في دور تصرف المستهلك - العالمية - في الاتجاهات والاستعداد لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية والمحلية. وعلاوة على ذلك، يسعى الدراسة إلى توصيف وتجزيء مستهلكي العولمة إلى نمطية من مستهلكي العولمة / المحليين من أجل تحديد الاستراتيجيات المناسبة التي يجب على الشركات استخدامها. التصميم / المنهجية / الأسلوب - لجمع الردود من المتسوقين في القاهرة، تم استخدام طريقة اعتراض المراكز التجارية، مما أسفر عن عينة مكونة من 385 مشاركًا تبين أنها صالحة للاستخدام. تم تحليل البيانات من خلال نمذجة المعادلات الهيكلية (SEM). تم طلب من كل مشارك وضع إجابته بخصوص علامتين تجاريتين - واحدة عالمية والأخرى محلية - كل من فئة واحدة من المنتجات (أجهزة المنزل) على حدة. المعنى العملي - أشار البحث إلى تطبيقات هامة للباحثين في مجال التسويق وكذلك للمديرين المسؤولين عن العلامات التجارية العالمية والمحلية على حد سواء. القيمة - استقصت الدراسة الآليات الأساسية المرتبطة بالعولمة لدى المستهلك وكيفية تأثيرها على استعداد المستهلكين لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية مقارنة بالعلامات التجارية المحلية. بالإضافة إلى ذلك، قدم الباحث تصويفا وتجزيءًا لمستهلكي العولمة
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.05.01.M.Sc.2023.Fa.I (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110088970000

Thesis (M.Sc.)-Cairo University, 2023.

Bibliography: pages 146-166.

Purpose – Despite the increased focus on emerging market consumers, there has been little research on the evaluation of global versus local brands by emerging market consumers. The aim of this paper is to fill a research gap by investigating the role of consumer disposition – cosmopolitanism – in attitudes and willingness to pay a price premium for global and local brands. Furthermore, the study seeks to profile and segment cosmopolitan consumers into a typology of cosmopolitan/local consumers in order to determine which appropriate strategies companies should employ.
Design/methodology/approach – To gather responses from shoppers in Cairo, a mall intercept method was employed, resulting in a sample of 385 respondents that was found to be usable. The data has been analyzed through structural equation modeling (SEM). Each respondent has been asked to mark his or her response concerning two brands – one global and the other local each from one product category (home appliances) separately.
Practical implications – The research indicated critical implications for marketing researchers as well as managers responsible for both global and local brands.
Originality/value – The study investigated the fundamental mechanisms associated with consumer cosmopolitanism and how it influences consumers' willingness to pay a price premium for global brands compared to local brands. In addition, the researcher presented profiling and segmenting cosmopolitan consumers.

الهدف - على الرغم من التركيز المتزايد على مستهلكي الأسواق الناشئة، إلا أنه لم يتم إجراء أبحاث كبيرة حول تقييم العلامات التجارية العالمية مقابل العلامات التجارية المحلية من قبل مستهلكي الأسواق الناشئة. ويهدف هذا البحث إلى سد الفجوة البحثية من خلال التحقيق في دور تصرف المستهلك - العالمية - في الاتجاهات والاستعداد لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية والمحلية. وعلاوة على ذلك، يسعى الدراسة إلى توصيف وتجزيء مستهلكي العولمة إلى نمطية من مستهلكي العولمة / المحليين من أجل تحديد الاستراتيجيات المناسبة التي يجب على الشركات استخدامها.
التصميم / المنهجية / الأسلوب - لجمع الردود من المتسوقين في القاهرة، تم استخدام طريقة اعتراض المراكز التجارية، مما أسفر عن عينة مكونة من 385 مشاركًا تبين أنها صالحة للاستخدام. تم تحليل البيانات من خلال نمذجة المعادلات الهيكلية (SEM). تم طلب من كل مشارك وضع إجابته بخصوص علامتين تجاريتين - واحدة عالمية والأخرى محلية - كل من فئة واحدة من المنتجات (أجهزة المنزل) على حدة.
المعنى العملي - أشار البحث إلى تطبيقات هامة للباحثين في مجال التسويق وكذلك للمديرين المسؤولين عن العلامات التجارية العالمية والمحلية على حد سواء.
القيمة - استقصت الدراسة الآليات الأساسية المرتبطة بالعولمة لدى المستهلك وكيفية تأثيرها على استعداد المستهلكين لدفع سعر إضافي مقابل العلامات التجارية العالمية مقارنة بالعلامات التجارية المحلية. بالإضافة إلى ذلك، قدم الباحث تصويفا وتجزيءًا لمستهلكي العولمة

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library