header
Image from OpenLibrary

برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) / اعداد لمياء محمد بهى الدين دراج؛ اشراف أ.د. عاطف عدلى فهمى ، أ.د. عبير صديق امين . Remainder of title /

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 181 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • " A program based on sensory integration to develop some life skills for children with autism spectrum disorder " [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.94
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد .واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة البحث من(10) أطفال من الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ، ويتراوح أعمارهم ما بين (4-6) سنوات. وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس جيليام لتشخيص التوحد - مقياس الذكاء مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة- قائمة اداء الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعدادا الباحثة ) - مقياس المهارات الحياتية المصور(إعداد الباحثة)- البرنامج القائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعداد الباحثة). وقد توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج القائم على التكامل الحسى فى تنمية بعض المهارات الحياتية Summary: The current study aims to prepare a program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder. The research sample consisted of (10) children with autism spectrum disorder, aged between (4-6) years. The research tools included the Gilliam Scale for Diagnosing Autism - Intelligence Scale Stanford-Binet Scale Fifth Image - List of the performance of children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher) - Illustrated life skills scale (prepared by the researcher) - The program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher). The results found that: To the effectiveness of the program based on sensory integration in the development of some life skills
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031871000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.26.02.Ph.D.2023.ني.م (متطلبات تطوير رياض الاطفال فى ضوء رؤية مصر 2030والاتجاهات التربوية الحديثة ) / Cai01.26.02.Ph.D.2023.يا.ب برنامج قائم على استراتيجية التعليم المتمايز لتنمية بعض المفاهيم الهندسية والرياضية المنطقية لطفل الروضة / Cai01.26.02.Ph.D.2024.دع.ب برنامج تدريبى لتنمية بعض المهارات الابتكارية لدى معلمات الروضة فى ضوء التجربة اليابانية) / Cai01.26.02.Ph.D.2024.لم.ب برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ) / Remainder of title / Cai01.26.02.Ph.D.2024.ما.ب برنامج تدريبى لتنمية مهارات التعلم المنزلى للوالدين باستخدام بعض تطبيقات الجيل الثانى للويب فى ضوء منهج 2.0 / Remainder of title / Cai01.26.02.Ph.D.2024.مه.ب برنامج قائم على نظام STEAM لتحسين الأداءات المهنية للطالبة المعلمة بكلية التربية للطفولة المبكرة / Remainder of title / Cai01.26.03.M.Sc.2004.هن.ح الحاجات النفسية للاطفال ذوى الامراض المزمنة فى مرحلة الطفولة المبكرة /

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

. ببليوجرافيا: صفحات 154-174.

تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج قائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد .واستخدمت الباحثة المنهج التجريبى وتكونت عينة البحث من(10) أطفال من الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد ، ويتراوح أعمارهم ما بين (4-6) سنوات. وقد اشتملت أدوات البحث على مقياس جيليام لتشخيص التوحد - مقياس الذكاء مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة- قائمة اداء الاطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعدادا الباحثة ) - مقياس المهارات الحياتية المصور(إعداد الباحثة)- البرنامج القائم على التكامل الحسى لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى الأطفال ذوى اضطراب طيف التوحد (إعداد الباحثة).
وقد توصلت النتائج إلى فاعلية البرنامج القائم على التكامل الحسى فى تنمية بعض المهارات الحياتية

The current study aims to prepare a program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder. The research sample consisted of (10) children with autism spectrum disorder, aged between (4-6) years. The research tools included the Gilliam Scale for Diagnosing Autism - Intelligence Scale Stanford-Binet Scale Fifth Image - List of the performance of children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher) - Illustrated life skills scale (prepared by the researcher) - The program based on sensory integration to develop some life skills in children with autism spectrum disorder (prepared by the researcher). The results found that: To the effectiveness of the program based on sensory integration in the development of some life skills

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library