Image from OpenLibrary

تطوير الأداء المهنى لأعضاء هيئة التدريس فى ضوء تحديات الثورة الصناعية الرابعة : تصور مقترح / إعداد الباحثة سماح عبد الغنى محمد خطاب ؛ تحت إشراف ا.د. أسامه محمود فراج، ا.د. إيمان أحمد هريدى.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 138صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Developing the Professional performance of staff members in the light of the challenges of the fourth industrial revolution A proposed vision [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 387
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: يهدف البحث الحالي إلى: يهدف البحث الحالي إلى تطوير الأداء المهنى لأعضاء هيئة التدريس فى ضوء تحديات الثورة الصناعية الرابعة، وذلك من خلال تحليل الأدبيات المرتبطة بالموضوع، ورصد الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس، وذلك من خلال تحديد مفهوم الأداء المهنى، وأهمية التنمية المهنية لأعضاء هيئة التدريس، وأهدافها ومبرراتها، ثم التعرض لمتطلبات الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس في ضوء رؤية مصر2030، ثم التعرض للثورة الصناعية الرابعة وانعكاساتها على الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس، وتعرف جهود الجامعات لمواجهة تحديات عصر الثورة الصناعية الرابعة. واستطلاع رأى أعضاء هيئة التدريس بالكليات النظرية والعملية بجامعة القاهرة، وذلك من خلال الدراسة الميدانية، ووضع تصور مقترح لتطوير الأداء المهنى لأعضاء هيئة التدريس فى ضوء تحديات الثورة الصناعية الرابعة ، وذلك من خلال الاعتماد على عدة مرتكزات أساسية، وتخطيط مخطط زمني لآليات تنفيذها. أدوات البحث: 1- استبانة ، المقابلات. عينة البحث: يتمثل المجتمع الأصلي للبحث من أعضاء هيئة التدريس من الكليات النظرية والكليات العملية بجامعة القاهرة، كلية العلوم(1235)، كلية الإعلام(304)، كلية الهندسة(1596)، كلية الدراسات العليا للتربية(178)، وإجمالى العينة للمجتمع الأصلى يبلغ عددهم (3313) عضو هيئة تدريس بالكليات محل التطبيق، وفقًا لإحصاء العام الدراسي 2022-2023م وقد تم انتقاء العينة العشوائية غير المنتظمة، والبالغ عددها (421) عضو هيئة تدريس، وقد تم استبعاد (75) استمارة لعدم استكمال البيانات وعدم صلاحية الاستبانة للإحصاء، حيث صارت العينة (346) من أعضاء هيئة التدريس من الكليات النظرية والكليات العملية بجامعة القاهرة، وهذا ما يمثل نسبة (10.44%) من المجتمع الأصلي للدراسة. Summary: The present research aimed to develop the professional performance of the staff members in the light of the challenges of the fourth industrial revolution challenges. This was through the analysis of the related literature and monitoring the professional performance of the staff members. This was through identifying the concept of professional performance, the importance of professional development for the staff members, its objectives and its rationale and exposing to the requirements of professional performance of the staff members in the light of Egypt vision 2030. The study was also exposed to the fourth revolution and its reflexions on the professional performance of the staff members and identifying universities efforts to confront the challenges of the age of the fourth industrial revolution. Exploring the opinions of the staff members of the theoretical and practical faculties at Cairo University was through the field study and deciding a proposed vision for developing the professional performance of the staff members in the light of the fourth industrial revolution challenges through depending on several basic principles, and deciding a timetable for implementation mechanism.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.08.M.Sc.2024.سم.ت (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032168000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 128-138.

يهدف البحث الحالي إلى: يهدف البحث الحالي إلى تطوير الأداء المهنى لأعضاء هيئة التدريس فى ضوء تحديات الثورة الصناعية الرابعة، وذلك من خلال تحليل الأدبيات المرتبطة بالموضوع، ورصد الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس، وذلك من خلال تحديد مفهوم الأداء المهنى، وأهمية التنمية المهنية لأعضاء هيئة التدريس، وأهدافها ومبرراتها، ثم التعرض لمتطلبات الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس في ضوء رؤية مصر2030، ثم التعرض للثورة الصناعية الرابعة وانعكاساتها على الأداء المهني لأعضاء هيئة التدريس، وتعرف جهود الجامعات لمواجهة تحديات عصر الثورة الصناعية الرابعة. واستطلاع رأى أعضاء هيئة التدريس بالكليات النظرية والعملية بجامعة القاهرة، وذلك من خلال الدراسة الميدانية، ووضع تصور مقترح لتطوير الأداء المهنى لأعضاء هيئة التدريس فى ضوء تحديات الثورة الصناعية الرابعة ، وذلك من خلال الاعتماد على عدة مرتكزات أساسية، وتخطيط مخطط زمني لآليات تنفيذها.
أدوات البحث:
1- استبانة ، المقابلات.
عينة البحث:
يتمثل المجتمع الأصلي للبحث من أعضاء هيئة التدريس من الكليات النظرية والكليات العملية بجامعة القاهرة، كلية العلوم(1235)، كلية الإعلام(304)، كلية الهندسة(1596)، كلية الدراسات العليا للتربية(178)، وإجمالى العينة للمجتمع الأصلى يبلغ عددهم (3313) عضو هيئة تدريس بالكليات محل التطبيق، وفقًا لإحصاء العام الدراسي 2022-2023م وقد تم انتقاء العينة العشوائية غير المنتظمة، والبالغ عددها (421) عضو هيئة تدريس، وقد تم استبعاد (75) استمارة لعدم استكمال البيانات وعدم صلاحية الاستبانة للإحصاء، حيث صارت العينة (346) من أعضاء هيئة التدريس من الكليات النظرية والكليات العملية بجامعة القاهرة، وهذا ما يمثل نسبة (10.44%) من المجتمع الأصلي للدراسة.

The present research aimed to develop the professional performance of the staff members in the light of the challenges of the fourth industrial revolution challenges. This was through the analysis of the related literature and monitoring the professional performance of the staff members. This was through identifying the concept of professional performance, the importance of professional development for the staff members, its objectives and its rationale and exposing to the requirements of professional performance of the staff members in the light of Egypt vision 2030. The study was also exposed to the fourth revolution and its reflexions on the professional performance of the staff members and identifying universities efforts to confront the challenges of the age of the fourth industrial revolution. Exploring the opinions of the staff members of the theoretical and practical faculties at Cairo University was through the field study and deciding a proposed vision for developing the professional performance of the staff members in the light of the fourth industrial revolution challenges through depending on several basic principles, and deciding a timetable for implementation mechanism.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library