header
Image from OpenLibrary

A professional development program based on task analysis approach for developing linguistic and teaching performance of efl in-service teachers of the primary stage / by Walaa Muhammad Abdulhady Ebrahim ; Advisor Dr. Awatef Ali Sheir.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 176 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • برنامج تنمية مهنية قائم على مدخل تحليل المهام لتنمية الأداء الصفي اللغوي والتدريسي لدى معلمي اللغة الإنجليزية بالمرحلة الابتدائية أثناء الخدمة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.6521
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. Summary: This study aimed at investigating the effectiveness of using the task analysis approach in developing linguistic and teaching skills among the EFL in-service teachers of the primary stage in Egypt. The participants of this study were thirty EFL in-service teachers chosen from public schools, Al-monofeya Governorate, during the second term of the 2023/ 2024 academic year. The study employed the quasi-experimental design in which one group (n=30). The instruments of the study were comprised of needs analysis questionnaire; EFL in-service teachers’ teaching and linguistic performance evaluation checklist cards; a linguistic and teaching performance Pre-posttest and a scoring rubric. The test was administered to the group before and after implementing the proposed program based on the task analysis approach on the study group as the findings of the study results reveal significant improvements in all sub-skills of both linguistic and teaching performance for EFL in-service teachers, demonstrating the effectiveness of the Professional Development Program based on the Task Analysis ApproachSummary: أجريت هذه الدراسة في مصر حول فعالية استخدام مدخل تحليل المهام في تنمية مهارات الأداء اللغوي والتدريسي بين 30 معلمًا للغة الإنجليزية أثناء الخدمة يقومون بالتدريس للمرحلة الابتدائية بمحافظة المنوفية. اعتمدت الدراسة تصميمًا شبه تجريبيًا واستخدمت أدوات بحثية تتضمن استبيان تحليل الاحتياجات، استمارات تقييم أداء التدريس واللغوي ، واختبارًا قبليًا وبعديًا للأداء اللغوي والتدريسي، بالإضافة إلى نموذج تقويم الأداء. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في جميع الجوانب الفرعية للأداء اللغوي والتدريسي لمعلمي اللغة الإنجليزية أثناء الخدمة، مما يوضح فعالية برنامج التنمية المهنية القائم على مدخل تحليل المها
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.Ph.D.2024.Wa.P (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091689000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 115-123.

This study aimed at investigating the effectiveness of using the task analysis approach in developing linguistic and teaching skills among the EFL in-service teachers of the primary stage in Egypt. The participants of this study were thirty EFL in-service teachers chosen from public schools, Al-monofeya Governorate, during the second term of the 2023/ 2024 academic year. The study employed the quasi-experimental design in which one group (n=30). The instruments of the study were comprised of needs analysis questionnaire; EFL in-service teachers’ teaching and linguistic performance evaluation checklist cards; a linguistic and teaching performance Pre-posttest and a scoring rubric. The test was administered to the group before and after implementing the proposed program based on the task analysis approach on the study group as the findings of the study results reveal significant improvements in all sub-skills of both linguistic and teaching performance for EFL in-service teachers, demonstrating the effectiveness of the Professional Development Program based on the Task Analysis Approach

أجريت هذه الدراسة في مصر حول فعالية استخدام مدخل تحليل المهام في تنمية مهارات الأداء اللغوي والتدريسي بين 30 معلمًا للغة الإنجليزية أثناء الخدمة يقومون بالتدريس للمرحلة الابتدائية بمحافظة المنوفية. اعتمدت الدراسة تصميمًا شبه تجريبيًا واستخدمت أدوات بحثية تتضمن استبيان تحليل الاحتياجات، استمارات تقييم أداء التدريس واللغوي ، واختبارًا قبليًا وبعديًا للأداء اللغوي والتدريسي، بالإضافة إلى نموذج تقويم الأداء. أظهرت النتائج تحسنًا كبيرًا في جميع الجوانب الفرعية للأداء اللغوي والتدريسي لمعلمي اللغة الإنجليزية أثناء الخدمة، مما يوضح فعالية برنامج التنمية المهنية القائم على مدخل تحليل المها

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library