منهجيات التميز المؤسسي في الأداء وأثرها على تطوير المؤسسات / إعداد الباحث محمود فايز عثمان؛ تحت إشراف الأستاذ الدكتور/ السيد محمد خاطر، دكتور/ أحمد عيسى عبد الله.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 166 ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- Methodologies for institutional excellence in performance and their impact on the development of institutions [Added title page title]
- 658.3
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.18.06.Ph.D.2024.مح.م (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032228000 |
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 150-157.
هدفت الدراسة الحالية إلى توضيح أهمية منهجيات التميز فى الأداء وفاعليتها في تحقيق تطوير المؤسسات بشكل عام، وفى شركة المصرية للاتصالات محل الدراسة بشكل خاص، وقد تم الاعتماد علي قائمة استبيان لجمع البيانات الأولية التي تخدم أهداف الدراسة، حيث بلغ إجمالي عدد المشارکين في الدراسة ٣٩٩ مفردة من مسئولي ومديرى وموظفى شركة المصرية للاتصالات محل الدراسة، بمعدل استجابة بلغ 96.٤٩ %، وقد کشف الدراسة عن النتائج التالية: قبول الفرض الرئيسي للبحث، والذي يفيد بأن منهجيات التميز فى الأداء تؤثر معنوياً وبشكل إيجابي على تطوير المؤسسات وذلک فيما يتعلق بأثر كلاً من التوجه (الغاية والرؤية والاستراتيجية - القيادة والتنظيم والثقافة المؤسسية)، والتنفيذ (إشراك أصحاب المصلحة - تحقيق الاستدامة بأعلى قيمة - إدارة الأداء وقيادة التحول) والنتائج (انطباعات أصحاب المصلحة- الأداءالاستراتيجي والتشغيلي)؛ على تطوير المؤسسات بأبعاده الأربعة (رضا العملاء – اللامركزية - تخفيض التكاليف - الإبداع والإبتكار)
The current study aimed to clarify the importance of performance excellence methodologies and their effectiveness in achieving institutional development in general, and in the Egyptian Telecom Company, the subject of the study, in particular. A questionnaire list was relied upon to collect primary data that serves the objectives of the study, as the total number of participants in the study was 399 individuals from officials, managers and employees of the Egyptian Telecom Company, the subject of the study, with a response rate of 96.49%. The study revealed the following results: Accepting the main hypothesis of the research, which states that performance excellence methodologies have a moral and positive impact on the development of institutions, with regard to the impact of each of the orientation (goal, vision and strategy - leadership, organization and institutional culture), implementation (stakeholder engagement - achieving sustainability with the highest value - performance management and transformation leadership) and results (stakeholder impressions - strategic and operational performance);
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.