header
Image from OpenLibrary

Enrichment activities based on the edutainment approach for developing oral performance skills in english among primary stage pupils / by Naglaa Ali EL Hadary Supervised Dr. Awatef Ali Sheir, Dr. Laila Ismail Fahmy.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 125 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • أنشطة إثرائية قائمة علي التعلم الترفيهي لتنمية مهارات الأداء الشفهي في اللغة الإنجليزية لتلاميذ المرحلة الإبتدائية [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 372.6521
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024. Summary: The current study aimed to investigate the effect of enrichment, activates, based on the edutainment approach, on developing oral performance skills especially for sixth year primary school pupils. The participants of the study consisted of 60 pupils in El Hafez school, El salam administration, who were divided into two groups: an experimental group (N: 30) taught by the enrichment activities, based on edutainment approach and control group (N=30) taught conventionally. The instruments of the study included: A checklist of EFL speaking skills, A pre- posttest of EFL speaking skills and a rubric. The enrichment activities were conducted over a period of thirteen weeks during the second semester throughout EL Hafez school year 2023 – 2024. The study revealed that edutainment approach adopted by enrichment activities that improved the oral performance speaking skills in particularly in speech then interaction followed by transaction for pupils in El Hafez school, El salam administration accordingly, relevant recommendation and suggestions for farther research were provided.Summary: هدفت الدراسة الحالية إلي معرفة فاعلية الأنشطة الإثرائية القائمة علي مدخل التعلم الترفيهي لتنمية مهارات الأداء الشفهي لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي، حيث تكونت عينة الدراسة من 60 تلميذا بمدرسة الحافظ بإدارة السلام التعليمية، وتم تقسيم التلاميذ إلي مجموعتين مجموعة تجريبية والتي بلغ عددها 30 تلميذا وتم تدريسهم من خلال الأنشطة الإثرائية القائمة علي التعلم الترفيهي ومجموعة ضابطة والتي بلغ عددها 30 تلميذا تم تدريسهم بالطريقة التقليدية.تضمنت أدوات الدراسة قائمة مراجعة مهارات التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وعمل مقياس تصحيح.اجريت الدراسة علي مدي ثلاثة عشر اسبوعا خلال الفصل الدراسي الثاني خلال العام الدراسي 2023-2024 في مدرسة الحافظ ، إدارة السلام التعليمية، كشفت الدراسة ان مدخل التعلم الترفيهي ادي الي تحسين كبير في مهارات الأداء الشفهي وخاصا في مهارات التحدث لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي. وفقًا لذلك، تم تقديم التوصيات والاقتراحات ذات الصلة لإجراء المزيد من البحوث.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.01.M.Sc.2024.Na.E (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091769000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01 23 01 M.Sc 2023 هب.ا أنشطة إثرائية فلسفية قائمة على المدخل التكاملي لتنمية الوعي القيمي والذكاء الوجودي لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Ba.S. A Strategy Based On The Applications Of Semantic Lexicography To Develop Vocabulary And Its Effect On Reading Comprehension In English For Secondary Stage Students / Remainder of title / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Em.S A strategy based on quest learning approach for developing efl writing skills among secondary stage students / Cai01.23.01.M.Sc.2024.Na.E Enrichment activities based on the edutainment approach for developing oral performance skills in english among primary stage pupils / Cai01.23.01.M.Sc.2024.ام.ا أنشطة إثرائية قائمة على رسوم الكاريكاتير لتنمية الوعي القانوني في مادة المواطنة وحقوق الانسان لدى طلاب المرحلة الثانوية" / Cai01.23.01.M.Sc.2024.حس.إ إستراتيجية قائمة على القبليات العرفانية لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية لدى متعلمي اللغة العربية الناطقين بلغات أخرى في المستوى المتقدم / Remainder of title / Cai01.23.01.M.Sc.2024.عل.ا استراتيجية مقترحة قائمة على التعليم المتمايز لتنمية مهارات التفكير العليا في مادة التاريخ لدى طلاب المرحلة الثانوية /

Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 81-87.

The current study aimed to investigate the effect of enrichment, activates, based on the edutainment approach, on developing oral performance skills especially for sixth year primary school pupils. The participants of the study consisted of 60 pupils in El Hafez school, El salam administration, who were divided into two groups: an experimental group (N: 30) taught by the enrichment activities, based on edutainment approach and control group (N=30) taught conventionally. The instruments of the study included: A checklist of EFL speaking skills, A pre- posttest of EFL speaking skills and a rubric. The enrichment activities were conducted over a period of thirteen weeks during the second semester throughout EL Hafez school year 2023 – 2024. The study revealed that edutainment approach adopted by enrichment activities that improved the oral performance speaking skills in particularly in speech then interaction followed by transaction for pupils in El Hafez school, El salam administration accordingly, relevant recommendation and suggestions for farther research were provided.

هدفت الدراسة الحالية إلي معرفة فاعلية الأنشطة الإثرائية القائمة علي مدخل التعلم الترفيهي لتنمية مهارات الأداء الشفهي لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي، حيث تكونت عينة الدراسة من 60 تلميذا بمدرسة الحافظ بإدارة السلام التعليمية، وتم تقسيم التلاميذ إلي مجموعتين مجموعة تجريبية والتي بلغ عددها 30 تلميذا وتم تدريسهم من خلال الأنشطة الإثرائية القائمة علي التعلم الترفيهي ومجموعة ضابطة والتي بلغ عددها 30 تلميذا تم تدريسهم بالطريقة التقليدية.تضمنت أدوات الدراسة قائمة مراجعة مهارات التحدث باللغة الإنجليزية كلغة أجنبية وعمل مقياس تصحيح.اجريت الدراسة علي مدي ثلاثة عشر اسبوعا خلال الفصل الدراسي الثاني خلال العام الدراسي 2023-2024 في مدرسة الحافظ ، إدارة السلام التعليمية، كشفت الدراسة ان مدخل التعلم الترفيهي ادي الي تحسين كبير في مهارات الأداء الشفهي وخاصا في مهارات التحدث لدي تلاميذ الصف السادس الإبتدائي. وفقًا لذلك، تم تقديم التوصيات والاقتراحات ذات الصلة لإجراء المزيد من البحوث.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Under the supervision of New Central Library Manager

Implemented and Customized by: Eng.M.Mohamady
Contact:   info@cl.cu.edu.eg

© All rights reserved  New Central Library