Image from OpenLibrary

Impact of applying the educational organizations management systems (EOMS) on the performance of the educational institutions in egypt : Case Study / by Waleed Mohamed Mohamed Soliman ; Supervision Prof. Abd Al-Hady Nabeeh Ahmed, Dr. Ahmed Fathi Ghoneim.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 118 Leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • أثر تطبيق أنظمة إدارة الهيئات التعليمية على أداء المؤسسات التعليمية في مصر : دراسة حالة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658.404
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. Summary: This study investigates the impact of implementing the Educational Organization Management System (EOMS), based on ISO 21001:2018, on the performance of educational institutions in Egypt, using the British International College of Cairo (BICC) as a case study. The research explores four key dimensions of EOMS: leadership, planning, performance evaluation, and continuous improvement, assessing their influence on educational quality and stakeholder satisfaction. Through a descriptive-analytical approach, data were collected using a comprehensive survey targeting teachers, administrative staff, students, and parents. Statistical analysis, conducted using SPSS and AMOS software, examined the relationship between EOMS dimensions and institutional performance while considering demographic factors such as age, gender, and years of experience. The findings highlight significant positive correlations between the application of EOMS and improvements in educational outcomes, stakeholder engagement, and operational efficiency. The study underscores the challenges of integrating EOMS, such as resource limitations and resistance to change, while emphasizing its potential to address systemic issues in Egyptian education, including infrastructure deficits, teacher shortages, and curriculum alignment with labor market needs.Recommendations include adopting EOMS frameworks to drive strategic improvements in educational management, emphasizing continuous evaluation and stakeholder inclusion. The research contributes valuable insights for policymakers and educational administrators seeking to enhance institutional performance and align with global educational quality standards.Summary: تتناول هذه الدراسة تأثير تطبيق نظام إدارة المؤسسات التعليمية (EOMS)، المستند إلى المعيار الدولي ISO 21001:2018، على أداء المؤسسات التعليمية في مصر، مع التركيز على كلية بريتيش إنترناشونال كوليدج بالقاهرة (BICC) كدراسة حالة. تستعرض الدراسة أربعة أبعاد رئيسية لنظام EOMS: القيادة، التخطيط، تقييم الأداء، والتحسين المستمر، مع تقييم تأثيرها على جودة التعليم ورضا الأطراف المعنية. اعتمدت الدراسة على منهج وصفي تحليلي، حيث تم جمع البيانات باستخدام استبيان شامل استهدف المعلمين، الموظفين الإداريين، الطلاب، وأولياء الأمور. أجري التحليل الإحصائي باستخدام برمجيات SPSS وAMOS لدراسة العلاقة بين أبعاد نظام EOMS وأداء المؤسسة، مع الأخذ في الاعتبار العوامل الديموغرافية مثل العمر، الجنس، وسنوات الخبرة. أظهرت النتائج وجود علاقات إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تطبيق نظام EOMS وتحسين المخرجات التعليمية، وتفاعل الأطراف المعنية، والكفاءة التشغيلية. كما سلطت الدراسة الضوء على التحديات المرتبطة بتطبيق النظام، مثل محدودية الموارد ومقاومة التغيير، مع التأكيد على إمكاناته في معالجة القضايا المنهجية في التعليم المصري، بما في ذلك عجز البنية التحتية، نقص المعلمين، ومواءمة المناهج مع احتياجات سوق العمل. توصي الدراسة بتبني أطر عمل نظام EOMS لدفع التحسينات الاستراتيجية في إدارة التعليم، مع التركيز على التقييم المستمر وإشراك الأطراف المعنية. تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة لصناع القرار ومديري المؤسسات التعليمية الذين يسعون لتحسين أداء المؤسسات والمواءمة مع معايير الجودة التعليمية العالمية.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.18.06.Ph.D.2024.Wa.I (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091771000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 111-112.

This study investigates the impact of implementing the Educational Organization Management System (EOMS), based on ISO 21001:2018, on the performance of educational institutions in Egypt, using the British International College of Cairo (BICC) as a case study. The research explores four key dimensions of EOMS: leadership, planning, performance evaluation, and continuous improvement, assessing their influence on educational quality and stakeholder satisfaction. Through a descriptive-analytical approach, data were collected using a comprehensive survey targeting teachers, administrative staff, students, and parents. Statistical analysis, conducted using SPSS and AMOS software, examined the relationship between EOMS dimensions and institutional performance while considering demographic factors such as age, gender, and years of experience. The findings highlight significant positive correlations between the application of EOMS and improvements in educational outcomes, stakeholder engagement, and operational efficiency. The study underscores the challenges of integrating EOMS, such as resource limitations and resistance to change, while emphasizing its potential to address systemic issues in Egyptian education, including infrastructure deficits, teacher shortages, and curriculum alignment with labor market needs.Recommendations include adopting EOMS frameworks to drive strategic improvements in educational management, emphasizing continuous evaluation and stakeholder inclusion. The research contributes valuable insights for policymakers and educational administrators seeking to enhance institutional performance and align with global educational quality standards.

تتناول هذه الدراسة تأثير تطبيق نظام إدارة المؤسسات التعليمية (EOMS)، المستند إلى المعيار الدولي ISO 21001:2018، على أداء المؤسسات التعليمية في مصر، مع التركيز على كلية بريتيش إنترناشونال كوليدج بالقاهرة (BICC) كدراسة حالة. تستعرض الدراسة أربعة أبعاد رئيسية لنظام EOMS: القيادة، التخطيط، تقييم الأداء، والتحسين المستمر، مع تقييم تأثيرها على جودة التعليم ورضا الأطراف المعنية.
اعتمدت الدراسة على منهج وصفي تحليلي، حيث تم جمع البيانات باستخدام استبيان شامل استهدف المعلمين، الموظفين الإداريين، الطلاب، وأولياء الأمور. أجري التحليل الإحصائي باستخدام برمجيات SPSS وAMOS لدراسة العلاقة بين أبعاد نظام EOMS وأداء المؤسسة، مع الأخذ في الاعتبار العوامل الديموغرافية مثل العمر، الجنس، وسنوات الخبرة.
أظهرت النتائج وجود علاقات إيجابية ذات دلالة إحصائية بين تطبيق نظام EOMS وتحسين المخرجات التعليمية، وتفاعل الأطراف المعنية، والكفاءة التشغيلية. كما سلطت الدراسة الضوء على التحديات المرتبطة بتطبيق النظام، مثل محدودية الموارد ومقاومة التغيير، مع التأكيد على إمكاناته في معالجة القضايا المنهجية في التعليم المصري، بما في ذلك عجز البنية التحتية، نقص المعلمين، ومواءمة المناهج مع احتياجات سوق العمل.
توصي الدراسة بتبني أطر عمل نظام EOMS لدفع التحسينات الاستراتيجية في إدارة التعليم، مع التركيز على التقييم المستمر وإشراك الأطراف المعنية. تقدم هذه الدراسة رؤى قيمة لصناع القرار ومديري المؤسسات التعليمية الذين يسعون لتحسين أداء المؤسسات والمواءمة مع معايير الجودة التعليمية العالمية.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library