مصداقية مواقع التواصل الاجتماعي لدى الجمــهور الأردنــي وتأثيراتها عليه / إعــداد خير الدين ناصر خير الدين شموط؛ إشــــراف أ.د/ جيـهـان يـسـري أبو العــلا.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 142 ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The credibilitg of the socialnet working sites in the jordanian public and its effects [Added title page title]
- 302.234
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.15.01.Ph.D.2024.خي.م (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032258000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 119-127.
تتناول الدراسة مصداقية مواقع التواصل الاجتماعي لدى الجمهور الأردني وتأثيراتها عليه واعتمدت الدراسة على الأسس الفكرية للنظريتين (النموذج البنائي للمصداقية، نموذج الاستخدامات والتأثيرات)، واستخدمت هذه الدراسة الميدانية منهج المسح الإعلامي، وتم مسح عينة من الجمهور الأردني قوامها (400 مبحوث) من 18 عاماً فأكثر مع مراعاة التنوع في النوع والمستوى التعليمي والثقافي والاقتصادي
The study addressed the credibility of social media sites among the Jordanian public and its impact on them. The study relied on the basic foundations of the two theories (the constructive model of credibility, the model of uses and gratifications). This field study used the media survey on a sample of Jordanian audiences (400 researchers), whose age ranged from 18 years and over, was surveyed taking into account the diversity of gender, educational, cultural and economic levels
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.