Image from OpenLibrary

برنامج مقترح قائم على تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتحسين الأداء المهني لمدرسي اللغة الإنجليزية في الحلقة الثانية من التعليم الأساسي على ضوء متطلبات الثورة الصناعية الرابعة / إعداد الباحثة سماح أشرف أحمد ربيع؛ إشـــــــراف أ.م.د /عائشة عبد الفتاح الدجدج، أ.م.د /ليلى إسماعيل فهمي هاشم، د. هاني سليمان داود.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 180 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • A proposed program based on artificial intelligence applications to improve the professional performance of english language teachers in the second cycle of basic education in the light of the requirements of the fourth industrial revolution [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 370.711
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: 1- يهدف البحث الحالي إلى: هدفت الدراسة بناء برنامج تدريبي قائم على التصميم التعليمي في ضـوء الاحتياجـات التدريبية، وقياس أثر البرنامج التدريبي في تنمية بعـض المهـارات التكنولوجيـة لـدى معلمـي اللغة الإنجليزية. وقد استخدم فيها المنهج الوصفي التحليلي. أدوات البحث: 1- دراسة استطلاعية، استبانة، المقابلات. عينة البحث: معلمي اللغة الإنجليزية بمدينة شرم الشيخ -محافظة جنوب سيناء.Summary: The study aimed to build a training program based on educational design in the light of training needs, and to measure the impact of the training program in developing some technological skills among English language teachers. The problem of the study was defined in the following main question: What is the training program based on educational design in the light of training needs, and what is its role in developing some technological skills among English language teachers? The researcher built the study tools, which are a list of technological skills that must be available to English language teachers in the second stage of basic education. The list of technological skills was transformed into a questionnaire to determine training needs. The researcher chose a sample of English language teachers in the city of Sharm El-Sheikh, and its number reached (85) male and female teachers. According to the nature of the study, the researcher used the descriptive and analytical approach to determine the training needs of English language teachers to build the training program in the light of them.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.08.Ph.D.2024.سم.ب (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032284000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 149-167.

1- يهدف البحث الحالي إلى: هدفت الدراسة بناء برنامج تدريبي قائم على التصميم التعليمي في ضـوء الاحتياجـات التدريبية، وقياس أثر البرنامج التدريبي في تنمية بعـض المهـارات التكنولوجيـة لـدى معلمـي اللغة الإنجليزية. وقد استخدم فيها المنهج الوصفي التحليلي. أدوات البحث: 1- دراسة استطلاعية، استبانة، المقابلات. عينة البحث: معلمي اللغة الإنجليزية بمدينة شرم الشيخ -محافظة جنوب سيناء.

The study aimed to build a training program based on educational design in the light of training needs, and to measure the impact of the training program in developing some technological skills among English language teachers. The problem of the study was defined in the following main question: What is the training program based on educational design in the light of training needs, and what is its role in developing some technological skills among English language teachers? The researcher built the study tools, which are a list of technological skills that must be available to English language teachers in the second stage of basic education. The list of technological skills was transformed into a questionnaire to determine training needs. The researcher chose a sample of English language teachers in the city of Sharm El-Sheikh, and its number reached (85) male and female teachers. According to the nature of the study, the researcher used the descriptive and analytical approach to determine the training needs of English language teachers to build the training program in the light of them.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library