Image from OpenLibrary

الذكاء الاصطناعي وإتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول / إعــــــداد دينا سالم عواد أحمد الشريف؛ إشــــــراف د/ نجلاء محمد حامد، د/ نادية يوسف جمال الدين.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 181 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • Artificial intelligence and providing opportunities for lifelong learning in the light of some countries experiences [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 153.9
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدف البحث الحالي في ظل التطور التكنولوجي الهائل والتحديات التي يشهدها العالم في كافة المجالات بما في ذلك قطاع التعليم إلى ضرورة الاستفادة من هذه التحديات وعلى رأسها الثورة التكنولوجيا الهائلة وخاصة في هذه الآونة منذ رواج الذكاء الاصطناعي وكيف يمكن الاستفادة من تطبيقاته في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول، وتحقيق تعليم منصف للجميع مع مراعاة كافة الظروف في ضوء تكنولوجيا التعليم وذلك من خلال المنهج المقارن الذى يتم في ضوء تحليل خبرات بعض الدول الرائدة في هذا المجال والاستفادة منها ومحاولة تطبيقها في ضوء الظروف الحالية للمجتمع نظرا لأننا نشهد تغير في شتى مناحي الحياة للاستفادة من تطبيقاتها في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة، ومن أهم النتائج ضرورة توظيف تطبيقات الذكاء الاصطناعي في المؤسسات التعليمية، تخطيط الاستراتيجية الوطنية للذكاء الاصطناعي، تحديد الأولويات الوطنية في مجال تطبيقات الذكاء الاصطناعي Summary: The current research aims in light of the tremendous technological development and the challenges that the world is witnessing in all fields, including the education sector, to the need to take advantage of these challenges, on top of which is the huge technological revolution, especially at this time since the popularity of artificial intelligence and how it can be benefited from its applications in the educational process in the light of experiences Some countries and the provision of lifelong learning to all groups without exception and the achievement of equitable education for all, taking into account all circumstances in the light of education technology, This is done through comparative approach that takes place in the light of analyzing the experiences of some leading countries in this field and benefiting from them and trying to apply them in the light of the current conditions of society, given that we are witnessing a change in various aspects of life to take advantage of its applications in providing opportunities for lifelong learning،One of the most important results is the need to use AI applications in educational institutions, plan the national AI strategy, identify national priorities in AI applications
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.02.Ph.D.2024.دي.ذ (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032322000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 163-181.

هدف البحث الحالي في ظل التطور التكنولوجي الهائل والتحديات التي يشهدها العالم في كافة المجالات بما في ذلك قطاع التعليم إلى ضرورة الاستفادة من هذه التحديات وعلى رأسها الثورة التكنولوجيا الهائلة وخاصة في هذه الآونة منذ رواج الذكاء الاصطناعي وكيف يمكن الاستفادة من تطبيقاته في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة في ضوء خبرات بعض الدول، وتحقيق تعليم منصف للجميع مع مراعاة كافة الظروف في ضوء تكنولوجيا التعليم وذلك من خلال المنهج المقارن الذى يتم في ضوء تحليل خبرات بعض الدول الرائدة في هذا المجال والاستفادة منها ومحاولة تطبيقها في ضوء الظروف الحالية للمجتمع نظرا لأننا نشهد تغير في شتى مناحي الحياة للاستفادة من تطبيقاتها في إتاحة فرص التعلم مدى الحياة، ومن أهم النتائج ضرورة توظيف تطبيقات الذكاء الاصطناعي في المؤسسات التعليمية، تخطيط الاستراتيجية الوطنية للذكاء الاصطناعي، تحديد الأولويات الوطنية في مجال تطبيقات الذكاء الاصطناعي

The current research aims in light of the tremendous technological development and the challenges that the world is witnessing in all fields, including the education sector, to the need to take advantage of these challenges, on top of which is the huge technological revolution, especially at this time since the popularity of artificial intelligence and how it can be benefited from its applications in the educational process in the light of experiences Some countries and the provision of lifelong learning to all groups without exception and the achievement of equitable education for all, taking into account all circumstances in the light of education technology, This is done through comparative approach that takes place in the light of analyzing the experiences of some leading countries in this field and benefiting from them and trying to apply them in the light of the current conditions of society, given that we are witnessing a change in various aspects of life to take advantage of its applications in providing opportunities for lifelong learning،One of the most important results is the need to use AI applications in educational institutions, plan the national AI strategy, identify national priorities in AI applications

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library