استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0 لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات لرياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات / إعداد ابتسام رمضان محمد؛ إشراف الأستاذ الدكتو ممدوح سالم الفقي، الدكتور رحاب محمد طه.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 315 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- A strategy based on web 2.0 applications to develop twenty-first century skills among female kindergarten teachers according to information processing levels [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.05.Ph.D.2024.اب.ا (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032324000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 160-178.
هدف البحث إلى تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين لدى الطالبات المعلمات برياض الأطفال وفقًا لمستويات معالجة المعلومات لديهن من خلال التحقق من فاعلية استيراتيجية قائمة على تطبيقات ويب 2.0، واعتمد البحث على المنهج التجريبي المتضمن التصميم شبه تجريبي لعينة مكونة من (60) طالبة من طالبات الفرقة الرابعة بكلية التربية للطفولة المبكرة جامعة الفيوم، قسمت إلى مجموعتين وفق مستوى معالجة المعلومات: المجموعة التجريبية الأولى من الطالبات المعلمات ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي) وعددهن (36) طالبة، والمجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) وعددهن (24) طالبة، وبعد اجراء التجربة وتطبيق أدوات القياس قبليا وبعديا فقد اسفرت نتائج البحث عن الاتى: فاعلية الاستيراتيجية القائمة على تطبيقات ويب 2.0 في تنمية مهارات القرن الحادي والعشرين وفقًا لمستويات معالجة المعلومات ، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين لصالح التطبيق البعدي؛ كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية في التطبيقين (القبلي- البعدي) لمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين، لصالح التطبيق البعدي، كما أظهرت وجود فرق دال احصائيًا بين متوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الأولى ذات مستوى معالجة المعلومات (سطحي)، ومتوسطي درجات أفراد المجموعة التجريبية الثانية ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق) لاختبار التحصيل المعرفي لمهارات القرن الحادي والعشرين، ولمقياس اتجاهات الطالبات المعلمات نحو مهارات القرن الحادي والعشرين لصالح المجموعة ذات مستوى معالجة المعلومات (عميق).
The research aimed to develop the twenty-first century skills of female student teachers in kindergarten according to their levels of information processing by verifying the effectiveness of a strategy based on Web 2.0 applications. The research relied on the experimental approach, which includes a quasi-experimental design for a sample of (60) female students from the band. The fourth at the Faculty of Early Childhood Education, Fayoum University, and they were divided into two groups according to the level of information processing: the first experimental group of female student teachers with the level of information processing (superficial) and their number (36) students, and the second experimental group with the level of information processing (deep) and their number (24). ) student, and after applying the pre- and post-measurement tools and the experimental treatment material, the research results resulted in: the effectiveness of the strategy based on Web 2.0 applications in developing twenty-first century skills according to the levels of information processing. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group. The average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the cognitive achievement test for twenty-first century skills are in favor of the post-application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of the members of the first experimental group and the average scores of the members of the second experimental group in the two applications (pre-post) of the scale of female student teachers’ attitudes toward twenty-first century skills, in favor of the post application. It also showed that there was a statistically significant difference between the average scores of The members of the first experimental group with the level of information processing (superficial), and the average scores of the members of the second experimental group with the level of information processing (deep) for the test of cognitive achievement of twenty-first century skills, and to measure the attitudes of female student teachers toward twenty-first century skills, in favor of the group with the level of information processing (deep)
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.