Image from OpenLibrary

Lovemarks drivers impact on luxury fashion brands emotional attachment / by Fatma Ahmed Mohamed Ali ; Supervised Prof. Dr. Hala Mohamed Labib Enaba, Dr. Sarah Osama Adam.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 233 leaves : illustrations ; 30 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • أثر محركات علامات الحب على التعلق العاطفى للعلامة التجارية الفاخرة للموضة [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 658
Available additional physical forms:
  • Issues also as CD.
Dissertation note: Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024. Summary: This research investigates the application of the 'Lovemarks' concept within the Egyptian luxury fashion industry, examining how emotional attachment, driven by love and respect, influences consumer purchasing behavior. Employing a mixed-methods approach grounded in critical realism, the study first draws on qualitative insights from industry experts, then quantitatively measures responses from 440 luxury brand consumers using a descriptive cross-sectional survey design. Advanced statistical analysis, including Structural Equation Modeling (SEM), evaluates the impact of 'Lovemarks' drivers - mystery, sensuality, intimacy, trust, reputation, and performance - on emotional attachment. The findings indicate a stronger impact of brand love over brand respect in developing customer attachment, with significant implications for luxury brand strategies aiming to deepen consumer relationships and enhance market positioning. The study concludes with recommendations for industry practitioners on leveraging 'Lovemarks' to achieve competitive advantage in the global luxury fashion market.Summary: استهدف هذا البحث تناول مفهوم "علامات الحب" في صناعة الأزياء الفاخرة المصرية من خلال دراسة كيفية تأثير كل من الارتباط العاطفي المدفوع بالحب والاحترام على سلوك الشراء لدى المستهلكين. وتم استخدام نهج مختلط الأساليب يرتكز على الواقعية النقدية، المعتمدة على القيام بدراسة نوعية تمت مع مجموعة من خبراء الصناعة، تلتها دراسة ميدانية للقياس الكمي لعدد 440 مستهلكا لأشهر العلامات التجارية الفاخرة وجمعت البيانات باستخدام تصميم مسح مقطعي وصفي. تم تحليل البيانات بواسطة أساليب تحليل إحصائى متقدمة تضمنت نمذجة المعادلة الهيكلية (SEM) لتقييم تأثير محركات "علامات الحب" - الغموض و الحسية والحميمية والثقة والسمعة والأداء - على الارتباط العاطفي. وتشير النتائج إلى وجود تأثير قوى لحب العلامة التجارية على احترام العلامة التجارية في تطوير ارتباط العملاء مع آثار كبيرة على استراتيجيات العلامات التجارية الفاخرة التي تهدف إلى تعميق علاقات المستهلكين وتعزيز مكانتها في السوق. وتختتم الدراسة بتوصيات للعاملين في الصناعة حول الاستفادة من "علامات الحب" لتحقيق ميزة تنافسية في سوق الأزياء الفاخرة العالمية.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.05.01.Ph.D.2024.Fa.L (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010110091871000

Thesis (Ph.D)-Cairo University, 2024.

Bibliography: pages 164-177.

This research investigates the application of the 'Lovemarks' concept within the Egyptian luxury fashion industry, examining how emotional attachment, driven by love and respect, influences consumer purchasing behavior. Employing a mixed-methods approach grounded in critical realism, the study first draws on qualitative insights from industry experts, then quantitatively measures responses from 440 luxury brand consumers using a descriptive cross-sectional survey design. Advanced statistical analysis, including Structural Equation Modeling (SEM), evaluates the impact of 'Lovemarks' drivers - mystery, sensuality, intimacy, trust, reputation, and performance - on emotional attachment. The findings indicate a stronger impact of brand love over brand respect in developing customer attachment, with significant implications for luxury brand strategies aiming to deepen consumer relationships and enhance market positioning. The study concludes with recommendations for industry practitioners on leveraging 'Lovemarks' to achieve competitive advantage in the global luxury fashion market.

استهدف هذا البحث تناول مفهوم "علامات الحب" في صناعة الأزياء الفاخرة المصرية من خلال دراسة كيفية تأثير كل من الارتباط العاطفي المدفوع بالحب والاحترام على سلوك الشراء لدى المستهلكين. وتم استخدام نهج مختلط الأساليب يرتكز على الواقعية النقدية، المعتمدة على القيام بدراسة نوعية تمت مع مجموعة من خبراء الصناعة، تلتها دراسة ميدانية للقياس الكمي لعدد 440 مستهلكا لأشهر العلامات التجارية الفاخرة وجمعت البيانات باستخدام تصميم مسح مقطعي وصفي. تم تحليل البيانات بواسطة أساليب تحليل إحصائى متقدمة تضمنت نمذجة المعادلة الهيكلية (SEM) لتقييم تأثير محركات "علامات الحب" - الغموض و الحسية والحميمية والثقة والسمعة والأداء - على الارتباط العاطفي. وتشير النتائج إلى وجود تأثير قوى لحب العلامة التجارية على احترام العلامة التجارية في تطوير ارتباط العملاء مع آثار كبيرة على استراتيجيات العلامات التجارية الفاخرة التي تهدف إلى تعميق علاقات المستهلكين وتعزيز مكانتها في السوق. وتختتم الدراسة بتوصيات للعاملين في الصناعة حول الاستفادة من "علامات الحب" لتحقيق ميزة تنافسية في سوق الأزياء الفاخرة العالمية.

Issues also as CD.

Text in English and abstract in Arabic & English.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library