أثر التفاعل بين نمط الإبحار بكائنات التعلم والأسلوب المعرفى على دافعية الانجاز وبقاء أثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية / [إعداد]نيفين على أحمد عبد المجيد ؛ إشراف أ.م.د /سلوى فتحى محمود المصري، أ. د / رانيا إبراهيم أحمد
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 244 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The effect of the interaction between the style of navigating learning objects and the cognitive style and its effect on achievement motivation and the survival of the effect of learning among female students For middle school students [Added title page title]
- 371.33
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.03.M.Sc.2024.ني.أ (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032177000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 143-152.
هدف البحث الحالى إلى التفاعل بين نمط الإبحار ( الهرمى / الشبكى ) بكائنات التعلم الرقمية وأثره على دافعية الإنجاز وبقاء اثر التعلم لدى تلاميذ المرحلة الاعدادية ، تم إعداد أدوات القياس (دافعية الإنجاز. بقاء اثر التعلم ) ، وتوصلت أهم النتائج إلى تفوق المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الهرمى والأسلوب المعرفى المعتمد وذلك فى نتائج التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى، واظهرت الدراسة عن عدم وجود فروق ذات دلالة احصائية لكل من نمط الإبحار (هرمى /شبكى) بكائنات التعلم الرقمية والاسلوب المعرفى (معتمد/مستقل) فى بطاقة الملاحظة، فى حين تفوقت المجموعة التجريبية التى درست بنمط الإبحار الشبكى والأسلوب المعرفى المعتمد فى نتائج التطبيق البعدى لمقياس دافعية الإنجاز .
The aim of the current research is to investigate the interaction between the style of browsing (hierarchical/network) with digital learning objects and its impact on achievement motivation and the persistence of the learning effect among middle school students. Measurement tools were prepared (achievement motivation. The persistence of the learning effect), and the most important results reached the superiority of the experimental group that was studied. In the hierarchical navigation style and the approved cognitive style in the results of the post-application of the achievement test, the study showed that there were no statistically significant differences for both the navigation style (hierarchical/network) with digital learning objects and the cognitive style (dependent/independent) in the observation card, while the group excelled. The experimental study that was studied using the network navigation method and the cognitive method adopted in the results of the post-application of the achievement motivation scale.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.