Image from OpenLibrary

"فاعلية برنامج تدريبي قائم على معايير الجودة في تنمية كفايات التعليم الإلكتروني لدى معلمي التعليم قبل الجامعي" / [إعداد]رانيا رفعت محمود مدكور ؛ إشراف أ. د/ أمل عبد الفتاح سويدان، أ. د/ حسن حسيني جامع

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 295 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Effectiveness of a Training Program Based on Quality Standards in Developing E-Learning Competencies of Pre-University Teachers" [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.33
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية برنامج تدريبي قائم على معايير الجودة في تنمية كفايات التعليم الإلكتروني لدى معلمي التعليم قبل الجامعي، وتم بناء وتطبيق أدوات البحث قبلي- بعدي مجموعة تجريبية واحدة (30) معلما ومعلمةً من مدارس محافظة الغربية بالمرحلة الاعدادية والثانوية عام 2023م، وهي اختبار تحصيل معرفي لكفايات التعليم الالكتروني، وبطاقة ملاحظة الأداء المهارى، ومقياس الاتجاه نحو كفايات التعليم الإلكتروني، وبطاقة تقييم المنتج لتقييم الجانب الأدائي لكفايات التعليم الإلكتروني، وتوصل البحث إلي فاعلية البرنامج التدريبي القائم على معايير الجودة في تنمية كفايات التعليم الإلكتروني لدى معلمي التعليم قبل الجامعي. Summary: The study aims to assess the effectiveness of a quality standards-based training program in developing e-learning competencies among pre-university education teachers. The research instruments were constructed 30 male and female teachers from preparatory and secondary schools in Gharbia Governorate in 2023. The instruments included a cognitive achievement test for e-learning competencies, a skills performance observation card, and attitude scale towards e-learning competencies, and a product evaluation rubric to assess the performance aspect of e-learning competencies. The study concluded that the quality standards-based training program was effective in developing e-learning competencies among pre-university education teachers.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.03.Ph.D.2024.را.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032176000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 136-143.

هدف البحث الحالي إلى قياس فاعلية برنامج تدريبي قائم على معايير الجودة في تنمية كفايات التعليم الإلكتروني لدى معلمي التعليم قبل الجامعي، وتم بناء وتطبيق أدوات البحث قبلي- بعدي مجموعة تجريبية واحدة (30) معلما ومعلمةً من مدارس محافظة الغربية بالمرحلة الاعدادية والثانوية عام 2023م، وهي اختبار تحصيل معرفي لكفايات التعليم الالكتروني، وبطاقة ملاحظة الأداء المهارى، ومقياس الاتجاه نحو كفايات التعليم الإلكتروني، وبطاقة تقييم المنتج لتقييم الجانب الأدائي لكفايات التعليم الإلكتروني، وتوصل البحث إلي فاعلية البرنامج التدريبي القائم على معايير الجودة في تنمية كفايات التعليم الإلكتروني لدى معلمي التعليم قبل الجامعي.

The study aims to assess the effectiveness of a quality standards-based training program in developing e-learning competencies among pre-university education teachers. The research instruments were constructed 30 male and female teachers from preparatory and secondary schools in Gharbia Governorate in 2023. The instruments included a cognitive achievement test for e-learning competencies, a skills performance observation card, and attitude scale towards e-learning competencies, and a product evaluation rubric to assess the performance aspect of e-learning competencies. The study concluded that the quality standards-based training program was effective in developing e-learning competencies among pre-university education teachers.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library