Image from OpenLibrary

فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ / رسالةمقدمة من الباحثة سارة محسن أحمد أحمد جبر؛ إشراف أ.د. خالد عبد الرازق النجار، د. أميرة محمد عمر.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 207 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The effectiveness of a program based on the project a strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.9
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ. وتكونت عينة الدراسة من (10) أطفال من ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ تتراوح أعمارهم بين (5-6) سنوات. واشتملت أدوات البحث على: مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس ذكاء الأطفال تعريب وتقنين محمود أبو النيل (2011)، مقياس الاضطراب المُشْتَرك إعداد (إسراء السيد، 2023)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد (فتحي الزيات، 2008)، برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ (إعداد الباحثة)، وأوضحت النتائج فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ.Summary: The current research aimed to verify the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder. The study sample consisted of (10) children with specific learning disorder, whose ages ranged between (5-6) years. The research tools included: The Stanford Binet scale, the fifth form, for measuring children’s intelligence. Prepared by Mahmoud Abu El-Nil (2011(Common Disorder Scale. Prepared by (Israa Al-Sayed, 2023), List of developmental learning difficulties for kindergarten children. Prepared by (fathi Al-Zayyat، 2008), a program based on the project strategy to reduce severity.shared disorder in children with specific learning disorder. (Prepared by the researcher). The results showed the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of the common disorder in children with specific learning disorder.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.26.03.M.Sc.2024.سا.ف (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032407000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 178-190.

هدف البحث الحالي إلى التحقق من فاعلية برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لدى الأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ. وتكونت عينة الدراسة من (10) أطفال من ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ تتراوح أعمارهم بين (5-6) سنوات. واشتملت أدوات البحث على: مقياس ستانفورد بينيه الصورة الخامسة لقياس ذكاء الأطفال تعريب وتقنين محمود أبو النيل (2011)، مقياس الاضطراب المُشْتَرك إعداد (إسراء السيد، 2023)، قائمة صعوبات التعلم النمائية لأطفال الروضة إعداد (فتحي الزيات، 2008)، برنامج قائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ (إعداد الباحثة)، وأوضحت النتائج فاعلية البرنامج القائم على استراتيجية المشروعات لِخفَّض حَدَّة الاضطراب المُشْتَرك لأطفال ذوي اضطراب التَّعلُّم النَّوْعِيّ.

The current research aimed to verify the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of shared disorder in children with specific learning disorder. The study sample consisted of (10) children with specific learning disorder, whose ages ranged between (5-6) years. The research tools included: The Stanford Binet scale, the fifth form, for measuring children’s intelligence. Prepared by Mahmoud Abu El-Nil (2011(Common Disorder Scale. Prepared by (Israa Al-Sayed, 2023), List of developmental learning difficulties for kindergarten children. Prepared by (fathi Al-Zayyat، 2008), a program based on the project strategy to reduce severity.shared disorder in children with specific learning disorder. (Prepared by the researcher). The results showed the effectiveness of the program based on the project strategy to reduce the severity of the common disorder in children with specific learning disorder.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library