Numerical Analysis Of The Aerodynamic Performance Of Flapping 2d Wings Under Gust Condition / By Osama Mamdouh Abd-Elhaleem Abd Allah; Under The Supervision Of Prof. Dr. Mohamed Madbouli Abdel Rahman, Prof. Dr. Amr Gamal Guaily.
Material type:
TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2024Description: 161 pages : illustrations ; 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- تحليل عددي للأداء الديناميكى الهوائى لأجنحة ثنائية الأبعاد ترفرف تحت ظروف الرياح العاصفة [Added title page title]
- 629.1
- Issued also as CD
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.13.01.M.S.2024.Os.N. (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110091652000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
| No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | No cover image available | ||
| Cai01.12.26.M.Sc.2024.Ka.A Assessment of active and passive space debris removal methods using multi-criteria decision analysis / | Cai01.12.7.M.Sc.1995.Sh.S. Synthesis And Reactions Of Some Fused Phyridines / | Cai01.13.01.02.M.Sc.2022.Al.A Automated Space Layout Planning Using Conix Software Based on a Case Study in Egypt / | Cai01.13.01.M.S.2024.Os.N. Numerical Analysis Of The Aerodynamic Performance Of Flapping 2d Wings Under Gust Condition / | Cai01.13.01.M.Sc.1997.Ha.A Analysis and simulation of satellite attitude control using fuzzy and classical techniques / | Cai01.13.01.M.Sc.1997.He.D Design and simulation of a tracker maneuverable target including effects of random noise / | Cai01.13.01.M.Sc.1997.Ta.I Implication of turbofan engine dynamics and operating limits on fuel controller design / |
Thesis (M.Sc.) -Cairo University, 2024.
Bibliography: pages 152-156.
In the last decade, fingertip-sized flying vehicles have emerged. This thesis presents 2D flapping wings under gust conditions using the finite element method. The aerodynamics are simulated with a FORTRAN code based on incompressible Navier-Stokes equations, allowing free vertical and horizontal movement of the body. The equations of motion are coupled with fluid flow equations, and the body's position is tracked using a modified polygon technique. To maintain a divergence-free velocity field, new shape functions were developed. The goal is to enable the flapping body to resist gusts by generating balancing forces. The results show significant success.
في العقد الأخير، ظهرت مركبات طائرة بحجم طرف الإصبع. تقدم هذه الأطروحة نموذجًا مبسطًا لأجنحة ترفرف ثنائية الأبعاد تحت تأثير الرياح العاصفة باستخدام طريقة العناصر المحدودة. يتم محاكاة الديناميكا الهوائية باستخدام كود FORTRAN مبني على معادلات نافير-ستوكس غير القابلة للانضغاط، مع حركة الجسم بحرية في الاتجاهين الرأسي والأفقي. تم دمج معادلات الحركة مع معادلات تدفق السوائل، وتُلتقط وضعية الجسم باستخدام تقنية المضلعات المعدلة. لضمان بقاء المجال السرعي خالٍ من التباعد، تم تطوير وتطبيق دوال شكل جديدة. الهدف هو تمكين الجسم المرفرف من مقاومة الهبات عبر إنتاج قوة موازنة. أظهرت النتائج درجة واضحة من النجاح
Issued also as CD
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.