دور الإستراتيجيات التسويقية في تعظيم الميزة التنافسية للمؤسسة : دراسة حالة شركة قها للصناعات الكيماوية / مقدمة من الطالبة فاطمة ماهر سعد على شاكر؛ تحت إشراف د. نورا أنور عبد الفتاح، أ.د. محمد فهمى على محمد.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 126 ورقة : إيضاحيات ؛ 30 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- The role of marketing strategies in enhancing the competitive advantage of the organization : Case study qaha chemical industries company [Added title page title]
- 658.404
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.18.06.Ph.D.2024.فا.د (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032484000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 123-125.
تناولت الدراسة دور الإستراتيجيات التسويقية فى تحقيق الميزة التنافسية بالتطبيق على شركة قها للصناعات الكيماوية من خلال الإجابة على السؤال الرئيسى: ما هو دور الاستراتيجيات التسويقية في تحقيق الميزة التنافسية في شركة قها للصناعات الكيماوية احدي شركات وزارة الانتاج الحربي المصرية ؟ وتمثلت مشكلة الدراسة في مدى قدرة الشركة على صياغة استراتيجيات تسويقية فاعلة ومرنة تساعدها على تحقيق أهدافها من خلال أداء أفضل مقارنة مع المنافسين، وقد هدفت الدراسة إلى الكشف عن طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة في شركة قها للصناعات الكيماوية وتحديد العلاقة بين طبيعة الاستراتيجيات التسويقية السائدة والميزة التنافسية والكشف عن أثر الاستراتيجيات التسويقية لشركة قها في تحقيق ميزة تنافسية من جهة نظر مديري الإدارات والعاملين في هذه الشركة.
The study addressed the role of marketing strategies in achieving competitive advantage by applying it to Kaha Chemical Industries Company by answering the main question: What is the role of marketing strategies in achieving competitive advantage in Kaha Chemical Industries Company, one of the companies of the Egyptian Ministry of Military Production? The problem of the study was the extent of the company’s ability to formulate effective and flexible marketing strategies that help it achieve its goals through better performance compared to competitors. The study aimed to reveal the nature of the prevailing marketing strategies in kaha Chemical Industries Company and determine the relationship between the nature of the prevailing marketing strategies and competitive advantage and disclosure. On the impact of Kaha Company’s marketing strategies in achieving a competitive advantage from the point of view of department managers and employees in this company. The study assumed that there is a statistically significant relationship between marketing strategies and competitive advantage, and a number of hypotheses emerged from it to determine the relationship. The study used the descriptive analytical approach and the The study also reached several results, including: The company tends to reduce direct industrial costs on an ongoing basis.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.