برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة في ضوء بعض الخبرات الأجنبية / مقدمة من إسراء حسان صالح؛ إشـــراف الأستاذ الدكتور إبتهاج محمود طلبه بدوي، الأستاذ الدكتور جيهان عبدالفتاح شفيق عزام.
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 160 + (23) صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- An integrated educational program to develop aspects of growth for nursery child in guidance of some foreign experiences [Added title page title]
- 372.218
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.26.02.Ph.D.2024.إس.ب (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032562000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (دكتوراه)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 162-183.
تهدف الدراسة الحالية إلى التعرف على فاعلية برنامج ربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة, واستخدمت الباحثة المنهج شبه التجريبي , وتكونت العينة من (60) طفلا وطفلة من أطفال الحضانة , بحضانة "أطفالنا" , تم تقسيمهم إلى مجموعتين مجموعة تجريبية ومجموعة ضابطة كل منهم (30) طفلا وطفلة ,واستخدمت الباحثة الأدوات الآتية : مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), برنامج تربوي متكامل لتنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة (إعداد الباحثة), وتوصلت الدراسة للنتائج التالية : نجاح البرنامج في تنمية جوانب النمو لدى طفل الحضانة حيث كان له تأثير إيجابي على الأطفال ,كما استمر هذا الأثر إلى القياس التتبعي فأكدت النتائج على وجود فروق دالة إحصائيا بين كل من القياس البعدي والقياس التتبعي لصالح القياس التتبعي على مقياس جوانب النمو لدى طفل الحضانة ,وهذا يؤدي إلى إعادة النظر في تخطيط برامج طفل ما قبل المدرسة وطفل الحضانة بشكل خاص من أجل الوصول إلى أفضل مستوى من التمكن تصل إليه قدرات الطفل .
The current study aims to identify the effectiveness of an integrated educational program to develop aspects of growth in nursery children. The researcher used the quasi-experimental approach, and the sample consisted of (60) nursery boys, both male and female, at “Our Children” nursery. They were divided into two groups, an experimental group and a control group, each of them (30) male and female children, and the researcher used the following tools: A measure of the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), an integrated educational program to develop the growth aspects of the nursery child (prepared by the researcher), and the study reached the following results: The success of the program in developing the growth aspects of the nursery child, as it had a positive impact on the children, and this also continued The impact on the follow-up measurement. The results confirmed the presence of statistically significant differences between both the post-measurement and the follow-up measurement in favor of the follow-up measurement on the scale of growth aspects of the nursery child. This leads to reconsidering the planning of programs for pre-school children and nursery children in particular in order to reach the best level of mastery that the child’s abilities can reach.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص باللغة الإنجليزية والعربية.
There are no comments on this title.