الكمالية كمتغير وسيط بين أنماط التعلق وتنظيم الانفعالات لدى طلاب الجامعة / إعداد علا محمد حمدي علي إشراف أ.د. منال عبد النعيم محمد طه، د. نفيسة فوزي عمر .
Material type:
TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 152صفحة : إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- Perfectionism as a Mediator Variable between Attachment Styles and Emotion Regulation in University Students [Added title page title]
- 155.7
- صدر أيضًا كقرص مدمج.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.04.M.Sc.2024.عل.ك (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010100032502000 |
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.
ببليوجرافيا: صفحات 127-136.
هدفت الدراسة إلي الكشف عن ما إذا كانت الكمالية تتوسط العلاقة بين أنماط التعلق وتنظيم الانفعالات لدى طلاب الجامعة،وتحديد العلاقة بين الكمالية وكل من أنماط التعلق وتنظيم الانفعالات، وتكونت عينة الدراسة من عدد (353) طالب وطالبة من الجامعات المصرية، والذين تتراوح أعمارهم ما بين 17-25 عاماً. واستخدمت الباحثة مقياس أنماط التعلق إعداد (Griffin & Bartholomew, 1994) وترجمة الباحثة، ومقياس تنظيم الانفعالات إعداد الباحثة، ومقياس الكمالية إعداد
(Slaney et al., 2001) وترجمة الباحثة.
The study aimed to reveal whether perfectionism mediates the relationship between styles of attachment and emotion regulation among university students and to determine the relationship between perfectionism and each of attachment styles and emotion regulation, Out of (353) Egyptian university students, whose ages range between 17-25 years.The researcher used the measure of attachment styles prepared by (Griffin & Bartholomew, 1994) translated by the researcher, and the emotion regulation scale prepared by the researcher, and the measure of perfectionism prepared by (Slaney et al., 2001) translated by the researcher.
صدر أيضًا كقرص مدمج.
النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.
There are no comments on this title.