A proposed enrichment program based on “english for specific purposes” esp for developing writing skills of the technical commercial institute students / by Naglaa Ahmed Ali Zeyada ; Supervised Dr. Awatef Ali Sheir.
Material type:
TextLanguage: English Summary language: English, Arabic Producer: 2023Description: 126 pages : illustrations ; 25 cm. + CDContent type: - text
- Unmediated
- volume
- برنامج إثرائى مقترح قائم على مدخل"الإنجليزية لأغراض خاصة"ESP لتنمية مهارات الكتابـة لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية [Added title page title]
- 420
- Issues also as CD.
| Item type | Current library | Home library | Call number | Status | Barcode | |
|---|---|---|---|---|---|---|
Thesis
|
قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول | المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة | Cai01.23.01.M.Sc.2025.Na.P (Browse shelf(Opens below)) | Not for loan | 01010110092479000 |
Thesis (M.Sc)-Cairo University, 2025.
Bibliography: pages 78-86.
The study aimed to explore the effect of a program based on English for specific
purposes for developing writing skills of the technical commercial institute
students. To meet this end, the study adopted the quasi-experimental design
including 150 first year students from the general section of the technical
commercial institute in Shoubra, Cairo. All 150 students responded to a needs
analysis questionnaire designed to identify their academic needs. From this group
50 students were selected to begin the program and participate in testing. The study
utilized a needs analysis questionnaire, a writing skills checklist, a writing skills
test, and a scoring rubric. The findings of the study showed the effect of the
proposed enrichment program based on ESP in developing writing skills (content
and organization, vocabulary and language use, and grammar and mechanics of
writing) though business letters and emails.
هدفت الدراسة إلى قياس فاعلية تصميم وتطبيق برنامج إثرائى مقترح قائم على مدخل الإنجليزية لأغراض خاصة لتنمية مهارات الكتابة لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية، ولتحقيق أهداف الدراسة اتبعت الباحثة المنهج شبة التجريبى، وتكونت عينة الدراسة من 150 طالب وطالبة، من الصف الأول بالمعهد الفنى التجارى بشبرا (الشعبة العامة)للمشاركة فى الاستبيان. أيضاً، تم اختيار 50 منهم لتطبيق البرنامج الإثرائى المقترحوالمشاركة فى الاختبار. استخدمت الباحثة استبيان لتحليل احتياجات مهارات الكتابة، وقائمة لمهارات الكتابة باللغة الإنجليزية المناسبة لطلاب الصف الأول بالمعهد الفنى التجارى، واختبار مهارات الكتابة مصحوباً بمقياس تقدير متدرج. أشارت نتائج الدراسة إلى أثر البرنامج الإثرائى المقترح القائم على مدخل الإنجليزية لأغراض خاصة لتنمية مهارات الكتابة (المحتوى والتنظيم، و الكلمات، والقواعد وآليات الكتابة) من خلال الرسالة التجارية ، والبريد الإليكترونى لدى طلاب المعاهد الفنية التجارية.
Issues also as CD.
Text in English and abstract in Arabic & English.
There are no comments on this title.