header

برنامج تدريبى مصور للذكاء الوجدانى وأثره على تنمية التصور البصرى ومهارات التفكير البنائى لتلاميذ المرحلة الابتدائية بمملكة البحرين / (Record no. 29865)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02661cam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030216.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 100324s2010 ua f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.Ph.D.2010.جم.ب
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جميل حسن حسين
245 10 - TITLE STATEMENT
Title برنامج تدريبى مصور للذكاء الوجدانى وأثره على تنمية التصور البصرى ومهارات التفكير البنائى لتلاميذ المرحلة الابتدائية بمملكة البحرين /
Statement of responsibility, etc. جميل حسن حسين ؛ اشراف نادية محمود شريف : حنان محمد نور الدين
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title A visual training program of emotional intelligence and it's effect on omproving visualization Constructive thinking skills of primary students in Kingdom of Bahrain
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. جميل حسن حسين :
Date of publication, distribution, etc. 2010
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 259ص ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الارشاد النفسى والتربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت هذه الدراسة لتقييم مدى فاعلية برنامج تدريبى مصور للذكاء الوجدانى وفقا لنموذج ماير وسالوفى لدى عينة من تلاميذ المرحلة الابتدائية (صف السادس ) والكشف عن أثره فى تنمية التصور البصرى ومهارات التفكير البنائى وتكونت عينة الدراسة من (58) تلميذا ذكر فى عمر (12) سنة تم تقسيمهم إلى مجموعتين الأولى تكونت من (30 ) تلميذا يمثلون المجموعة التجريبية والثانية تكونت من (28) تلميذا يمثلون المجموعة الضابطة وقد استخدم الباحث عدة أدوات جميعها من إعداده هى : برنامج الذكاء الوجدانى المصور مقياس الذكاء الوجدانى المصور مقياس التصور البصرى قائمة التفكير البنائى
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التصور البصرى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term التفكير البنائى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الذكاء الوجدانى
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name حنان محمد نور الدين :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نادية محمود شريف :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
902 ## - LOCAL DATA ELEMENT B, LDB (RLIN)
No. of Items 1
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Fatma
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2010.جم.ب 01010100014803000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.Ph.D.2010.جم.ب 01020100014803000 22.09.2023 CD - Rom 14803.CD