header

إثر برنامج تدريبى فى تنمية الفهم القرائى لدى التلاميذ المتفوقين ذوى صعوبات التعليم لتلاميذ المدرسة الابتدائية = (Record no. 36168)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02916cam a2200349 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223030515.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 111113s2011 ua dh f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level ماجستير
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.04.M.Sc.2011.غا.أ
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name غادة أحمد رأفت اسماعيل عبدالحكم
245 10 - TITLE STATEMENT
Title إثر برنامج تدريبى فى تنمية الفهم القرائى لدى التلاميذ المتفوقين ذوى صعوبات التعليم لتلاميذ المدرسة الابتدائية =
Remainder of title The effect of a training program on the development of reading comprehension among high achiever pupils with learning disabilities for primary pupils /
Statement of responsibility, etc. غادة أحمد رأفت اسماعيل عبدالحكم ؛ اشراف جابر عبدالحميد جابر : منى حسن السيد بدوى : احمد محمد عيسى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title The effect of a training program on the development of reading comprehension among high achiever pupils with learning disabilities for primary pupils
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. غادة أحمد رأفت اسماعيل عبدالحكم :
Date of publication, distribution, etc. 2011
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 163ص :
Other physical details رسوم بيانية : مثيليات ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (ماجستير) - جامعة القاهرة - معهد الدراسات التربوية - قسم الارشاد النفسى والتربوى
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الرسالة الحالية إلى قياس أثر برنامج تدريبى فى تنمية الفهم القرائى لدى التلاميذ المتفوقين ذوى صعوبات التعلم فى المدرسة الابتدائية وقد تكونت عينة من 40 تلميذ وتلميذة من المتفوقين ذوى صعوبات التعلم من تلاميذ الصف السادس الابتدائى وقد استخدمت الدراسة من الادوات : مقياس وكسلر لذكاء الأطفال : مقياس المستوى الاجتماعى والاقتصادى : استمارة تقديرات المعلمين لتحديد المتفوقين ذوى صعوبات التعلم : اختبار الفهم القرائى : البرنامج التدريبى : وقد اسفرت النتائج عن نجاح البرنامج المستخدم فى الرسالة
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term البرنامج التدريبى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الفهم القرائى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term المتفوقين ذوى صعوبات التعليم
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name احمد محمد عيسى :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name جابر عبدالحميد جابر :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name منى حسن السيد بدوى :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Fatma
Reviser Cataloger
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2011.غا.أ 01010100016414000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.04.M.Sc.2011.غا.أ 01020100016414000 22.09.2023 CD - Rom 16414.CD