header

تطوير الأداء الإدارى لمديرى المدارس بالمملكة العربية السعودية فى ضوء خبرات بعض الدول / (Record no. 64715)

MARC details
000 -LEADER
fixed length control field 02806cam a2200337 a 4500
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER
control field EG-GiCUC
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION
control field 20250223031920.0
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION
fixed length control field 180129s2017 ua k f m 000 0 ara d
040 ## - CATALOGING SOURCE
Original cataloging agency EG-GiCUC
Language of cataloging ara
Transcribing agency EG-GiCUC
041 0# - LANGUAGE CODE
Language code of text/sound track or separate title ara
049 ## - LOCAL HOLDINGS (OCLC)
Holding library ايداع
097 ## - Thesis Degree
Thesis Level دكتوراه
099 ## - LOCAL FREE-TEXT CALL NUMBER (OCLC)
Classification number Cai01.23.02.Ph.D.2017.فه.ت
100 0# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name فهد عبدالرحمن البلوى
245 10 - TITLE STATEMENT
Title تطوير الأداء الإدارى لمديرى المدارس بالمملكة العربية السعودية فى ضوء خبرات بعض الدول /
Statement of responsibility, etc. فهد عبدالرحمن البلوى ؛ إشراف نجلاء محمد حامد : أيسم سعد محمدى
246 15 - VARYING FORM OF TITLE
Title proper/short title Developing the administrative performance for school principals in kingdom of Saudi Arabia in light of experiences of some countries
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC.
Place of publication, distribution, etc. القاهرة :
Name of publisher, distributor, etc. فهد عبدالرحمن البلوى :
Date of publication, distribution, etc. 2017
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION
Extent 306 ص :
Other physical details أشكال ؛
Dimensions 25سم
502 ## - DISSERTATION NOTE
Dissertation note اطروحة (دكتوراه) - جامعة القاهرة - كلية الدراسات العليا للتربية - قسم أصول التربية
520 ## - SUMMARY, ETC.
Summary, etc. هدفت الدراسة إلى تحليل فلسفة الأداء الإدارى فى الأدب التربوى المعاصر: و تعرف ملامح الإدارة المدرسية بالمملكة العربية السعودية: و دراسة خبرات بعض الدول فى الأداء الإدارى لمديرى المدارس بمراحل التعليم المختلفة: و الوقوف على مشكلات الأداء الإدارى لمديرى المدارس بالمملكة العربية السعودية و وضع آليات لحلها: و وضع تصور مقترح لتطوير الأداء الإدارى لمديرى المدارس بالمملكة العربية السعودية فى ضوء خبرات بعض الدول: و توصلت نتائج الدراسة إلى قلة الاهتمام بتنظم ندوات مدرسية بمشاركة الطلاب لتعرف المشكلات التى تواجههم داخل المدرسة: و ندرة قيام مديرى المدارس بإطلاع المعلمين على النشرات والقرارات الدورية الوزارية لتعريفهم بالمستجدات الإدارية: و مراعاة الاهتمام بطرح برامج تطوير تتسم بالتميز و الإبداع
530 ## - ADDITIONAL PHYSICAL FORM AVAILABLE NOTE
Additional physical form available note صدر ايضا كقرص مدمج
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term الأداء الإدارى
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term تطوير
653 #4 - INDEX TERM--UNCONTROLLED
Uncontrolled term مديرى المدارس
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name أيسم سعد محمدى :
Relator term
700 0# - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME
Personal name نجلاء محمد حامد :
Relator term
856 ## - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS
Uniform Resource Identifier <a href="http://172.23.153.220/th.pdf">http://172.23.153.220/th.pdf</a>
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Nazla
Reviser Revisor
905 ## - LOCAL DATA ELEMENT E, LDE (RLIN)
Cataloger Samia
Reviser Cataloger
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA)
Source of classification or shelving scheme Dewey Decimal Classification
Koha item type Thesis
Holdings
Source of classification or shelving scheme Not for loan Home library Current library Date acquired Full call number Barcode Date last seen Koha item type Copy number
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول 11.02.2024 Cai01.23.02.Ph.D.2017.فه.ت 01010100024125000 22.09.2023 Thesis  
Dewey Decimal Classification   المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة مخـــزن الرســائل الجـــامعية - البدروم 11.02.2024 Cai01.23.02.Ph.D.2017.فه.ت 01020100024125000 22.09.2023 CD - Rom 24125.CD