header
Local cover image
Local cover image
Image from OpenLibrary

المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية: دراسة حالة على تلاميذ المرحلة الابتدائية / إعداد الباحثة مروة محمد مرزوق عبد السلام؛ إشراف أ.د . وائل عبد الله محمد، أ.د .سميرة السيد عبد العال.

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 233 صفحة : ; إيضاحيات ؛ 25cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • "Beliefs towards using of social networking sites according to demographic variables: a case study of primary school students [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 004.678
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: مستخلص البحث: هدف البحث الحاضر إلى دراسة معتقدات تلاميذ المرحلة الابتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، وقد شملت عينة البحث 300 تلميذ وتلميذة والذي تتراوح أعمارهم بين (9-12) سنة، من تلاميذ مدارس (حكومي، وخاص، وتجريبي)، وتلاميذ بيئات مختلفة (قرية، ومدينة) بمحافظة الجيزة، واعتمد البحث على منهج دراسة الحالة، وتكونت أدوات البحث من: مقياس المعتقدات، واستمارة المقابلة الشخصية، وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيًا بين متوسطي استجابات تلاميذ مجموعتي البحث وفقًا للنوع في مقياس معتقدات تلاميذ المرحلة الإبتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي لصالح مجموعة الإناث، وهناك تشابه بين استجابات أفراد العينة وفقًا للمتغيرات الديموغرافية مثل نوع المدرسة في الغرض من الاستخدام، وعدد ساعات الاستخدام في استمارة المقابلة الشخصية.Summary: Today's world is witnessing a massive scientific explosion and a qualitative revolution in the field of information through which the world has become a small village. Any news can be transmitted in a short period of time via satellites, computers, the Internet, television, and other such means, and means of communication and technology have begun to provide great communication between members of society. However, some psychologists believe that permanent reliance on these means will create a generation of teenagers who have lost the ability to communicate after chatting and communicating through social networking sites have become the largest amount of interest at the expense of direct, live interaction with the rest of the individuals. The primary stage is one of the delicate stages that the student goes through, it is the beginning of the student's breakthrough towards society, in which the role of the family weakens to some extent and the group of comrades begins to appear. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards the use of social networking sites. Constructivism is considered one of the most influential learning theories in the study of beliefs because the idea of belief studies is strongly based on the assumptions of constructivism. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards using social networking sites and their relationship to some demographic variables, including (grade, gender, environment, and type of school).
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100031777000
Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
No cover image available
Cai01.23.05.M.Sc.2023.ال.ف فعالية برنامج لتنمية المهارات الإجتماعية وخفض السلوك الإنسحابي لدى الأطفال الإسبرجر / Cai01 23 05 M.Sc 2023 سل.ق قبول الآخر لدى مشرفات دور الحضانة وعلاقته بالتسامح لدى الأطفال / Cai01.23.05.M.Sc.2024.اس.ا الإسهام النسبي للتعلم المنظم ذاتيًا في تنمية الإبداع اللغوي لدى تلاميذ الصف السادس الابتدائي / Cai01.23.05.M.Sc.2024.مر.م المعتقدات نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي وفقًا للمتغيرات الديموغرافية: دراسة حالة على تلاميذ المرحلة الابتدائية / Cai01.23.05.Ph.D.1998.هد.ا اثر استخدام برلمج مختلفة للعب على تنمية التفكير الابتكارى لاطفال ماقبل المدرسة / Cai01.23.05.Ph.D.2000.نا.ف فعالية منهج الانشطة فى نمو التفكير الابتكارى للطفل فى مرحلة رياض الاطفال / Cai01.23.05.Ph.D.2001.كل.ت تنمية الاتجاهات الايجابية نحو القراءة المصورة لدى اطفال ما قبل المدرسة /

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

ببليوجرافيا: صفحات 182-203.

مستخلص البحث: هدف البحث الحاضر إلى دراسة معتقدات تلاميذ المرحلة الابتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي، وقد شملت عينة البحث 300 تلميذ وتلميذة والذي تتراوح أعمارهم بين (9-12) سنة، من تلاميذ مدارس (حكومي، وخاص، وتجريبي)، وتلاميذ بيئات مختلفة (قرية، ومدينة) بمحافظة الجيزة، واعتمد البحث على منهج دراسة الحالة، وتكونت أدوات البحث من: مقياس المعتقدات، واستمارة المقابلة الشخصية، وأسفرت نتائج البحث عن أنه يوجد فرق دال إحصائيًا بين متوسطي استجابات تلاميذ مجموعتي البحث وفقًا للنوع في مقياس معتقدات تلاميذ المرحلة الإبتدائية نحو استخدام مواقع التواصل الاجتماعي لصالح مجموعة الإناث، وهناك تشابه بين استجابات أفراد العينة وفقًا للمتغيرات الديموغرافية مثل نوع المدرسة في الغرض من الاستخدام، وعدد ساعات الاستخدام في استمارة المقابلة الشخصية.

Today's world is witnessing a massive scientific explosion and a qualitative revolution in the field of information through which the world has become a small village. Any news can be transmitted in a short period of time via satellites, computers, the Internet, television, and other such means, and means of communication and technology have begun to provide great communication between members of society. However, some psychologists believe that permanent reliance on these means will create a generation of teenagers who have lost the ability to communicate after chatting and communicating through social networking sites have become the largest amount of interest at the expense of direct, live interaction with the rest of the individuals. The primary stage is one of the delicate stages that the student goes through, it is the beginning of the student's breakthrough towards society, in which the role of the family weakens to some extent and the group of comrades begins to appear. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards the use of social networking sites. Constructivism is considered one of the most influential learning theories in the study of beliefs because the idea of belief studies is strongly based on the assumptions of constructivism. The current research aims to know the beliefs of primary school students towards using social networking sites and their relationship to some demographic variables, including (grade, gender, environment, and type of school).

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image