Image from OpenLibrary

الاسهام النسبي لمهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الاعدادية / إعداد هدير القطب عيسى محمد خليل؛ إشراف أ.م. د. عمرو رمضان عطايا، د. إسراء خالد محمد.

By: Contributor(s): Material type: TextLanguage: Arabic Summary language: Arabic, English Producer: 2024Description: 157 صفحة : إيضاحيات ؛ 25 cm. + CDContent type:
  • text
Media type:
  • Unmediated
Carrier type:
  • volume
Other title:
  • The Title The Relative Contribution For Self-Management Skills and Emotion Regulation in Predicting the Psychological Empowerment of Students with Learning Disabilities in the Preparatory Stage [Added title page title]
Subject(s): DDC classification:
  • 371.926
Available additional physical forms:
  • صدر أيضًا كقرص مدمج.
Dissertation note: أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024. Summary: هدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين مهارات إدارة الذات والتمكين النفسي والعلاقة بين تنظيم الانفعالات والتمكين النفسي، ومدي إسهام كلاً من مهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية ، وتكونت عينة الدراسة من (320) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية ، واستخدمت الدراسة مقياس مهارات إدارة الذات ومقياس تنظيم الانفعالات ومقياس التمكين النفسي، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين الدرجة الكلية لمهارات إدارة الذات والدرجة الكلية للتمكين النفسي وكذلك بين ابعاد كلا من مهارات إدارة الذات وـأبعاد التمكين النفسي ووجود علاقة طردية موجبة بين تنظيم الانفعالات وأبعاده مع التمكين النفسي وأبعاده لدى التلاميــذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية، فيما عدا بعد إعادة التقييم المعرفي للانفعالات مع أبعاد التمكين النفسي غير دال احصائيا، وكذلك يمكن التنبؤ من مهارات إدارة الذات وأبعاد تنظيم الانفعالات بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية. Summary: The study aims to identify the relationship between self-management skills and psychological empowerment, the relationship between emotion regulation and psychological empowerment, and the extent to which both self-management skills and emotion regulation contribute to predicting the psychological empowerment of students with learning disabilities in the preparatory stage. The study sample consisted of (320) male and female students from the preparatory stage. Preparatory school. The study used the self-management skills scale, the emotion regulation scale, and the psychological empowerment scale prepared by the researcher. The results of the study found that there is a positive relationship between the total score of self-management skills and the total score of psychological empowerment, as well as between the dimensions of both self-management skills and the dimensions of psychological empowerment, and the existence of a positive direct relationship between emotion regulation and its dimensions with psychological empowerment and its dimensions among students with learning disabilities in the preparatory stage, with the exception of After the cognitive reappraisal of emotions with the dimensions of psychological empowerment,. Likewise, it is possible to predict from the self-management skills and the dimensions of emotion regulation the psychological empowerment of students with Learning disabilities in middle school.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Home library Call number Status Barcode
Thesis قاعة الرسائل الجامعية - الدور الاول المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة Cai01.23.07.M.Sc.2024.هد.ا (Browse shelf(Opens below)) Not for loan 01010100032088000

Browsing المكتبة المركزبة الجديدة - جامعة القاهرة shelves Close shelf browser (Hides shelf browser)

أطروحة (ماجستير)-جامعة القاهرة، 2024.

. ببليوجرافيا: صفحات 134-147.

هدفت الدراسة إلى التعرف على العلاقة بين مهارات إدارة الذات والتمكين النفسي والعلاقة بين تنظيم الانفعالات والتمكين النفسي، ومدي إسهام كلاً من مهارات إدارة الذات وتنظيم الانفعالات في التنبؤ بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية ، وتكونت عينة الدراسة من (320) تلميذًا وتلميذة من تلاميذ المرحلة الإعدادية ، واستخدمت الدراسة مقياس مهارات إدارة الذات ومقياس تنظيم الانفعالات ومقياس التمكين النفسي، وتوصلت نتائج الدراسة إلى وجود علاقة موجبة بين الدرجة الكلية لمهارات إدارة الذات والدرجة الكلية للتمكين النفسي وكذلك بين ابعاد كلا من مهارات إدارة الذات وـأبعاد التمكين النفسي ووجود علاقة طردية موجبة بين تنظيم الانفعالات وأبعاده مع التمكين النفسي وأبعاده لدى التلاميــذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية، فيما عدا بعد إعادة التقييم المعرفي للانفعالات مع أبعاد التمكين النفسي غير دال احصائيا، وكذلك يمكن التنبؤ من مهارات إدارة الذات وأبعاد تنظيم الانفعالات بالتمكين النفسي للتلاميذ ذوي صعوبات التعلم بالمرحلة الإعدادية.

The study aims to identify the relationship between self-management skills and psychological empowerment, the relationship between emotion regulation and psychological empowerment, and the extent to which both self-management skills and emotion regulation contribute to predicting the psychological empowerment of students with learning disabilities in the preparatory stage. The study sample consisted of (320) male and female students from the preparatory stage. Preparatory school. The study used the self-management skills scale, the emotion regulation scale, and the psychological empowerment scale prepared by the researcher. The results of the study found that there is a positive relationship between the total score of self-management skills and the total score of psychological empowerment, as well as between the dimensions of both self-management skills and the dimensions of psychological empowerment, and the existence of a positive direct relationship between emotion regulation and its dimensions with psychological empowerment and its dimensions among students with learning disabilities in the preparatory stage, with the exception of After the cognitive reappraisal of emotions with the dimensions of psychological empowerment,. Likewise, it is possible to predict from the self-management skills and the dimensions of emotion regulation the psychological empowerment of students with Learning disabilities in middle school.

صدر أيضًا كقرص مدمج.

النص بالعربية والملخص بالإنجليزية.

There are no comments on this title.

to post a comment.
Share
Cairo University Libraries Portal Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contacts: new-lib@cl.cu.edu.eg | cnul@cl.cu.edu.eg
CUCL logo CNUL logo
© All rights reserved — Cairo University Libraries
CUCL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: new-lib@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — New Central Library
CNUL logo
Implemented & Customized by: Eng. M. Mohamady Contact: cnul@cl.cu.edu.eg © All rights reserved — Cairo National University Library